Widziałem nowego VW ID.3. Moje dłonie i łokcie były zachwycone, a zmian jest więcej

Słowo "nowy" w przypadku Volkswagena ID.3 2023 r. oznacza klasyczny, raczej delikatny lifting, ale to wcale nie jest zła informacja. Producent wsłuchał się w głosy swoich klientów i naprawił to, na co ci narzekali. Tak właśnie powinno być w przypadku aktualizacji modelu.

Niedługo na Moto.pl opublikujemy krótkie nagranie z pierwszego kontaktu z VW ID.3, ale na razie zapraszamy do naszej galerii i kilku akapitów tekstów. Jako jedna z pierwszych redakcji mieliśmy okazję zobaczyć nowe ID.3 i przygotowaliśmy krótkie podsumowanie najważniejszych zmian. Będzie krótko i konkretnie.

Zobacz wideo

Nowy VW ID.3 – wygląd, nowości

Zacznijmy od wyglądu. To liftingowa klasyka – nowy przód, dłuższa wizualnie maska, przemodelowane reflektory. Te oczywiście nie tylko ciekawie wyglądają, ale mają też sporo zaawansowanych funkcji, ale te przetestujemy, kiedy auto pojawi się w redakcji. Inne nowości? Na zdjęciach widzicie nowy oliwkowy kolor.

Na pewno trzeba jeszcze wspomnieć o aerodynamice. Kilka sprytnych zabiegów i nowe ID.3 może się pochwalić współczynnikiem oporu powietrza na znakomitym poziomie 0,263.

Co to oznacza dla kierowcy? Niższe zużycie paliwa i lepsze wyciszenie.

Nowy VW ID.3 – wymiary

Bez większych zmian. ID.3 mierzy 4,26 metra długości, ale dzięki platformie MEB i rozstawowi osi na poziomie 2,77 metra imponuje wygodną tylną kanapą. Bagażnik? Od 385 do 1267 litrów.

Wnętrze wciąż pozytywnie zaskakuje przestronnością.

VW ID.3 2023VW ID.3 2023
VW ID.3 2023VW ID.3 2023 fot. VW
VW ID.3 2023VW ID.3 2023
VW ID.3 2023VW ID.3 2023 fot. VW
VW ID.3 2023VW ID.3 2023
VW ID.3 2023VW ID.3 2023 fot. VW

Nowy VW ID.3 – wnętrze

Co więcej, Volkswagen wsłuchał się w głosy swoich klientów i sprawił, że kabina jest teraz znacznie przytulniejsza. Wykorzystane materiały są teraz miękkie i przyjemne w dotyku. To właśnie na wykonanie wnętrza narzekano w ID.3 najmocniej. Zmiana jest więc ogromnym plusem.

Przy produkcji materiałów nie ucierpiało żadne zwierzę (nawet kierownica nie jest pokryta klasyczną skórą), a wiele z nich pochodzi z recyklingu. O nastrój w odświeżonej kabinie dba m.in. oświetlenie ambiente z aż 30 kolorami.

Nowoczesny, teraz zaktualizowany, projekt wnętrza znamy dobrze z innych aut z rodziny ID. Przed oczami kierowcy umieszczono 5,3-calowy ekran z najważniejszymi informacjami. Wyświetlacz pośrodku deski rozdzielczej ma teraz 12 cali i to z jego poziomu obsługujemy system multimedialny.

Podczas jazdy ważniejszy jest zaawansowany head-up. Oferuje funkcje rozszerzonej rzeczywistości, wyświetla mnóstwo przydatnych danych, a kierowcy wydaje się, że rzuca obraz 10 metrów przed ID.3. To znaczy, że nie trzeba odrywać wzroku od drogi, żeby móc z niego korzystać. Całość dopełnia listwa świetlna ID. Light.

VW ID.3 2023
VW ID.3 2023 fot. VW
VW ID.3 2023
VW ID.3 2023 fot. VW
VW ID.3 2023
VW ID.3 2023 fot. VW
VW ID.3 2023
VW ID.3 2023 fot. VW

Nowy VW ID.3 – systemy

Najnowsze multimedia mają już pokasowane wszystkie wady pierwszych wersji, z którymi ID.3 debiutował na rynku i, za które zbierał cięgi. System jeszcze lepiej dogaduje się z telefonami, nawigacja jest inteligentniejsza, planer podróży daje więcej opcji, a auto cały czas korzysta z łączności z innymi samochodami, żeby reagować na sytuacje na drodze.

Poprawiono również systemy Travel Assist i Park Assist Plus. Przykłady? ID.3 przy wyższych prędkościach potrafi samodzielnie zmienić pas ruchu, a asystent parkowania może zapamiętać manewry, które wykonujemy, np. wjeżdżając do garażu.

Nowy VW ID.3 – silniki, moc, zasięg

Nowe ID.3 ma 204 KM i 310 Nm. Osiągi to 7,3 sekundy do pierwszej setki i 160 km/h prędkości maksymalnej. Na start dostępne będą dwie baterie. ID.3 z akumulatorem 58 kWh przejedzie około 426 km, a z większym 77 kWh – aż 546 km. Oczywiście wg WLTP. Pamiętajcie też, że są to jeszcze dane wstępne.

ID.3 z większym akumulatorem na trasie będzie mógł skorzystać z ładowarki o mocy 170 kW. Ładowanie od 5 do 80 proc. potrwa zaledwie 30 minut.

Nowy VW ID.3 – opinia, ceny, podsumowanie

Jak te wszystkie nowości sprawdzą się w praktyce, opowiemy wam, kiedy ID.3 przyjedzie do redakcji na pełnoprawny test. Pierwsze wrażenie jest pozytywne, ponieważ VW wysłuchał swoich kierowców i pokasował to, na co ci narzekali. Marka ma też coraz większe doświadczenie. Na drogi wyjechało ponad 600 tysięcy samochodów z rodziny ID.

Elektryki rozwijają się w dynamicznym tempie. Każde kolejne wcielenie danego modelu powinno być lepsze i wydajniejsze od poprzednika. Na pewno to sprawdzimy.

A ceny? Te poznamy już niedługo. Nowe ID.3 powinno przyjechać do Polski już w drugim kwartale.

VW ID.3 2023
VW ID.3 2023 www.martinmeiners.de / nw{Ht[C-.6/FWDK-3~_N=
Więcej o: