Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl
Co jest lepsze niż napęd na cztery koła? Napęd na sześć kół. A lepsze od tego? Napęd na osiem kół. Taki właśnie jest Fat Truck 8x8.
Fat Truck 8x8 ma osiem kół, nie ma kierownicy i waży 6350 kg. Został stworzony przez kanadyjską firmę Zeal Motor i został zaprezentowany w filmie od Automotive Woman:
Wjeżdża na wzniesienia, niszczy lód i nie tonie. Właściwie Fat Truck to rozwinięcie Sherpa z 2020 r., tylko że wtedy miał jedynie cztery koła.
Jednak 8x8 to nie tylko przyczepa, a cały napęd. Sekcje są połączone specjalną przegubową częścią środkową, która działa zarówno na osi X, jak i Y. Innymi słowy, pozwala pojazdowi skręcać w lewo, w prawo i wyginać się w górę lub w dół z łamaniem na środku.
Dzięki tej ostatniej opcji oraz unoszeniu i opadaniu środka, a także samego pojazdu. Fat Truck jest w stanie mieć styczność z podłożem, tam, gdzie inne długie maszyny wisiałyby już w powietrzu lub po prostu miałyby problemy.
Pojazd napędzany jest 3,8-litrowym turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym Cummins o mocy 175 KM i momencie obrotowym wynoszącym 619 Nm. Pomimo wcześniej wspomnianego ciężaru, pojazd ma wyjątkowo mały nacisk na podłoże dzięki masywnym oponom. Wszystkie osiem kół jest napędzanych, a na pełnym gazie Fat Truck 8x8 może osiągnąć prędkość 40 km/h.
Steruje się nim za pomocą prostego, pojedynczego joysticka zamontowanego między przednimi siedzeniami.
Z oczywistych względów Fat Truck 8x8 nie może być wykorzystany jako pojazd rodzinny, ale lokalne normy emisji spalin Tier 4 spełnia. W terenie jednak może okazać się wspaniały.