Informację przekazał rosyjski ambasador w Iranie. Zgodnie ze wstępnymi założeniami irańska marka Iran Khodro Industrial Group (IKCO) ma do końca marca dostarczyć 2 tys. nowych aut. Kolejnym producentem, który będzie starał się zapełnić motoryzacyjną lukę na rosyjskim rynku jest Societe Anonyme Iranienne de Production Automobile (SAIPA). W jej przypadku plany zakładają do końca roku sprzedaż 20 tys. aut.
Więcej informacji ze świata motoryzacji znajdziesz na stronie Gazeta.pl
OFERTY AVANTI24.PL: Modowe inspiracje znajdziesz na stronie Avanti24.pl
IKCO dostarczy budowany na francuskiej licencji model Tara. Sedan ten oparty jest o nieco zmodyfikowaną platformę PSA PF1, na której bazują Citroen C-Elysee czy Peugeot 301. Z kolei SAIPA rozpocznie sprzedaż sedana Saina, opartego o Kię Pride, oraz hatchbacka Quik. Gamę modelową na rosyjski rynek zasili także model Shahin, który oparty jest na platformie trzeciej generacji Toyoty Yaris, jednak odpowiednio zmodyfikowanej przez irańskich inżynierów.
Aktualnie Irańczycy muszą przygotować odpowiednią sieć dealerską oraz sprostać różnorakim prawnym wymogom. Patrząc jednak na sytuację w Rosji, Kreml zapewne pójdzie na pewne ustępstwa, by jak najbardziej ułatwić działalność swoim sprzymierzeńcom.
Co więcej, nie brakuje pogłosek, że Iran i Rosja zamierzają w przyszłości rozpocząć zakrojoną na szeroką skalę wspólną produkcję samochodów. Nie wiadomo jednak, czy będą to zmodernizowane wersje pojazdów opartych na dobrze znanych europejskich platformach, czy zupełnie nowe, autorskie konstrukcje.
OFERTY AVANTI24.PL: Te spodnie podkreślą i ukryją, co trzeba! Beżowe z wysokim stanem teraz na gigantycznej wyprzedaży