Dacia ósmą marką motoryzacyjną w Polsce. W Europie odnosi sukces za sukcesem

Mija 18 lat od wymyślenia na nowo marki Dacia, którą przede wszystkim pokochali klienci indywidualni. Dzięki najlepszemu stosunkowi jakości do ceny, od 2004 roku Dacia odnosi sukces za sukcesem i zdołała już sprzedać 8 milionów samochodów.

W 2022 roku Dacia w Polsce sprzedała 20 739 samochodów osobowych. Stała się ósmą marką nad Wisłą powiększając sprzedaż o 0,5 pp. w stosunku do 2021 roku, osiągając 4,9 proc. udziału w motoryzacyjnym rynku. Ponadto Dacia zajęła czwarte miejsce w sprzedaży do klientów indywidualnych.

Najlepiej sprzedającym się samochodem z gamy Dacii jest Duster, z wynikiem 10 960 wydanych egzemplarzy. W wynikach za 2022 r. Duster uplasował się na czwartym miejscu listy osobówek najchętniej wybieranych przez klientów w Polsce. Na pierwszym miejscu znalazła się Toyota Corolla (21 371 szt.), drugą pozycję zajmuje Toyota Yaris (12 478 szt.), a trzecie Kia Sportage (11 176 szt.). Co ciekawe, Duster znalazł się na drugim miejscu w segmencie C-SUV. W tej kategorii pierwsza była wspomniana Kia Sportage, a trzecie miejsce przypadło Toyocie RAV4 (10 580 szt.). Wśród klientów indywidualnych Duster jest liderem w segmencie C-SUV.

Drugim najczęściej kupowanym autem rumuńskiej marki jest Dacia Sandero – w 2022 roku w Polsce wydano 6049 samochodów. Uplasowała się na drugim miejscu w segmencie wśród klientów indywidualnych oraz na trzecim miejscu w całym segmencie B. Ponad 83 proc. sprzedaży stanowi wersja Stepway. Od 2017 roku Sandero jest najczęściej kupowanym samochodem przez klientów indywidualnych w Europie. 

Dużym zainteresowaniem klientów cieszy się Dacia Jogger oferowana w wersji 5- i 7-miejscowej. W ubiegłym roku wydano 2081 aut, co plasuje ją na 3 pozycji wśród najbardziej popularnych modeli marki. Sprzedaż Joggera z silnikiem LPG stanowi blisko 80 proc. Najczęściej klienci wybierają bogatą wersję Extreme z fabrycznym LPG i siedmioma miejscami.

Silniki dwupaliwowe (zasilane benzyną i LPG) stanowią 54 proc. sprzedaży marki w Polsce. Dacia jest jedynym producentem oferującym dwupaliwowe silniki (benzyna/LPG) w całej swojej gamie samochodów osobowych. Oferta ekologicznych, ekonomicznych i praktycznych silników TCe 100 LPG Dacii spotkała się z dużym zainteresowaniem klientów. Dwa na trzy samochody sprzedawane w Polsce klientom indywidualnym są to samochody z fabryczną instalacją LPG.

573 800 aut sprzedanych w Europie

Dacia odnosi ogromne sukcesy w całej Europie na rynku samochodów osobowych wybieranych przez klientów indywidualnych. W tej kategorii Sandero zajmuje 1 miejsce, a Duster 2 miejsce. Spring w kategorii aut EV zajmuje 3 miejsce wśród klientów indywidualnych. Łączna sprzedaż Dacii w Europie w 2022 r. wyniosła 573 800 egzemplarzy (+38 tys. sztuk w stosunku do 2021 r.) co stanowi wzrost o 6,8 proc. Samochody rumuńskiej marki sprzedawane są na 44 rynkach.

Od kwietnia 2021 roku zostało zamówionych w Polsce już ponad 1000 egzemplarzy w pełni elektrycznej Dacii Spring. Od momentu wprowadzenia tego modelu do sprzedaży łącznie zebrano w Europie ponad 100 tys. zamówień, a ponad 50 tys. aut sprzedano tylko w 2022 roku.

Dacia wdrożyła nową identyfikację wizualną we wszystkich modelach gamy. Wszystkie samochody w salonach pojawią się z nowym logo. Co więcej, nowa identyfikacja wizualna w stylu „outdoorowym" będzie widoczna także w salonach i serwisach do końca 2023 roku.

Więcej ciekawych wiadomości na temat motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

Zobacz wideo Test hybrydowego Renault Clio
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.