Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl
Lexus NX wystrzelił ze sprzedażą w Polsce w ubiegłym miesiącu. Teraz producent informuje, że egzemplarze z roku modelowego 2024 będą miały do wyboru jeszcze więcej opcji technologicznych.
NX z roku modelowego 2024 będzie miał odświeżone wykończenie wnętrza, a także nowe systemy, które pozwolą m.in. efektywniej wykorzystywać atuty hybrydowych napędów. W ofercie nadal będą dwa warianty – NX 350h (243 KM) z klasyczną hybrydą oraz napędem na przód lub inteligentnym napędem na cztery koła E-FOUR oraz NX 450h+ (309 KM) z hybrydą typu plug-in i napędem E-FOUR.
Wszystkie NX-y z roku modelowego 2024 otrzymają najnowszą odsłonę nanoe X od firmy Panasonic. W tym systemie oczyszczania powietrza cząsteczki wody są uwalniane do strumienia powietrza zawierającego mikroskopijne rodniki hydroksylowe, które hamują wirusy, bakterie, pyłki i inne alergeny oraz przeciwdziałają rozprzestrzenianiu się pleśni.
Zmiany zostaną również wprowadzone we wnętrzu pojazdu. W przypadku wariantów Black, Rich Cream, Hazel, Dark Rose oraz dostępnych w wersji F SPORT Flare Red i White w tej kolorystyce będą boczki drzwi, pokrywa schowka przed pasażerem oraz boczek konsoli centralnej od strony pasażera. Przeorganizowano też układ przycisków na konsoli centralnej, by poprawić wygodę użytkowania.
W Lexusie NX debiutuje zupełnie nowy inteligentny kluczyk z technologią Ultra-Wideband (UWB), który zwiększa ochronę przeciwkradzieżową. Za sprawą technologii UWB wykrywany jest nie tylko dystans między kluczykiem a samochodem, jak w przypadku standardowych systemów, ale określana jest dokładna lokalizacja. W założeniu precyzyjne pozycjonowanie kluczyka w czasie rzeczywistym sprawi, że samochód będzie mógł otworzyć tylko jego właściciel.
Ulepszono też działanie cyfrowego lusterka wstecznego. Wprowadzono funkcję automatycznego przyciemniania, by zredukować oślepianie reflektorami aut jadących z tyłu oraz zapewnić lepszą widoczność. Zamontowane wysoko trzecie światło stop wykorzystuje oświetlenie powierzchniowe, by jakość światła była wyraźniejsza, a sygnał lepiej widzialny.
W wersjach z wbudowaną nawigacją zamontowany będzie system Predictive Efficient Drive, który ma pozwolić lepiej korzystać z napędu hybrydowego. Dane z systemu nawigacji pomagają wcześniej i szybciej uruchomić rekuperację energii w miejscach, gdzie najczęściej dochodzi do nagłych zatorów, czy przed wjechaniem w obszar o większym natężeniu ruchu wcześniej doładuje baterię, zidentyfikuje też podjazd pod wzniesienie lub zjazd. System przygotuje auto do jazdy zarówno w ruchu miejskim jak i po autostradzie, a tym samym pozwoli zmniejszyć zużycie paliwa.
Produkcja pierwszych egzemplarzy Lexusa NX z roku modelowego 2024 rozpocznie się w marcu.