Lexus NX dostanie więcej technologii. Jednak ten z roku modelowego 2024

Lexus NX ma dostać jeszcze więcej opcji do wyboru. Będzie mądrzejszy, ale to dopiero od roku modelowego 2024.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

Lexus NX wystrzelił ze sprzedażą w Polsce w ubiegłym miesiącu. Teraz producent informuje, że egzemplarze z roku modelowego 2024 będą miały do wyboru jeszcze więcej opcji technologicznych.

Zobacz wideo Nowa generacja Lexusa NX. Przeszła tylko lifting, czy jest zupełnie nowym modelem? Sprawdzamy!

NX z roku modelowego 2024 będzie miał odświeżone wykończenie wnętrza, a także nowe systemy, które pozwolą m.in. efektywniej wykorzystywać atuty hybrydowych napędów. W ofercie nadal będą dwa warianty – NX 350h (243 KM) z klasyczną hybrydą oraz napędem na przód lub inteligentnym napędem na cztery koła E-FOUR oraz NX 450h+ (309 KM) z hybrydą typu plug-in i napędem E-FOUR.

Wszystkie NX-y z roku modelowego 2024 otrzymają najnowszą odsłonę nanoe X od firmy Panasonic. W tym systemie oczyszczania powietrza cząsteczki wody są uwalniane do strumienia powietrza zawierającego mikroskopijne rodniki hydroksylowe, które hamują wirusy, bakterie, pyłki i inne alergeny oraz przeciwdziałają rozprzestrzenianiu się pleśni.

Zmiany zostaną również wprowadzone we wnętrzu pojazdu. W przypadku wariantów Black, Rich Cream, Hazel, Dark Rose oraz dostępnych w wersji F SPORT Flare Red i White w tej kolorystyce będą boczki drzwi, pokrywa schowka przed pasażerem oraz boczek konsoli centralnej od strony pasażera. Przeorganizowano też układ przycisków na konsoli centralnej, by poprawić wygodę użytkowania.

W Lexusie NX debiutuje zupełnie nowy inteligentny kluczyk z technologią Ultra-Wideband (UWB), który zwiększa ochronę przeciwkradzieżową. Za sprawą technologii UWB wykrywany jest nie tylko dystans między kluczykiem a samochodem, jak w przypadku standardowych systemów, ale określana jest dokładna lokalizacja. W założeniu precyzyjne pozycjonowanie kluczyka w czasie rzeczywistym sprawi, że samochód będzie mógł otworzyć tylko jego właściciel.

Ulepszono też działanie cyfrowego lusterka wstecznego. Wprowadzono funkcję automatycznego przyciemniania, by zredukować oślepianie reflektorami aut jadących z tyłu oraz zapewnić lepszą widoczność. Zamontowane wysoko trzecie światło stop wykorzystuje oświetlenie powierzchniowe, by jakość światła była wyraźniejsza, a sygnał lepiej widzialny.

W wersjach z wbudowaną nawigacją zamontowany będzie system Predictive Efficient Drive, który ma pozwolić lepiej korzystać z napędu hybrydowego. Dane z systemu nawigacji pomagają wcześniej i szybciej uruchomić rekuperację energii w miejscach, gdzie najczęściej dochodzi do nagłych zatorów, czy przed wjechaniem w obszar o większym natężeniu ruchu wcześniej doładuje baterię, zidentyfikuje też podjazd pod wzniesienie lub zjazd. System przygotuje auto do jazdy zarówno w ruchu miejskim jak i po autostradzie, a tym samym pozwoli zmniejszyć zużycie paliwa.

Produkcja pierwszych egzemplarzy Lexusa NX z roku modelowego 2024 rozpocznie się w marcu.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.