Oficjalnie: Ford powraca do F1 jako partner techniczny Red Bulla [WIDEO]

Po dwóch dekadach przerwy Ford wraca do świata Formuły 1. Będzie pełnił rolę partnera technicznego od 2026 r.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

Ford wraca do F1, jednak nie teraz, a dopiero w 2026 r. Amerykański producent zostanie partnerem technicznym zespołu Oracle Red Bull Racing.

Zobacz wideo Puma to odważnie zaprojektowany crossover. Czy za odważną stylizacją skrywa praktyczne wnętrze?

Począwszy od tego roku, Ford i Red Bull Powertrains będą pracować nad rozwojem zespołu napędowego, zgodnego z nowymi przepisami technicznymi, obejmującego silnik elektryczny o mocy 350 kW i nowy silnik spalinowy, zdolny do zasilania w pełni zrównoważonymi paliwami. Układ napędowy ma być gotowy do wykorzystania w sezonie 2026.

 

Jim Farley, prezes i dyrektor generalny Forda powiedział:

Powrót Forda do Formuły 1 u boku Red Bull Racing podkreśla kierunek, w którym zmierzamy jako firma – to coraz bardziej zelektryfikowane, programowalne, nowoczesne modele i związane z tym doświadczenia użytkowników.

Ford przekaże wiedzę techniczną we wszystkich dziedzinach, w których może wnieść wartość dodaną w przygotowanie startów zespołu. W obszarach wspólnych działań badawczo-rozwojowych znajdą się prace nad doskonaleniem silnika spalinowego oraz kluczowe kierunki przemian, takich technologii jak: ogniwa akumulatorowe, silniki elektryczne, oprogramowanie sterujące jednostką napędową oraz analityka.

W 2026 roku Ford będzie jedynym producentem startującym w sportach motorowych od klas podstawowych po Formułę 1. Składa się na to udział w zawodach WEC i IMSA, w tym rywalizacja Mustanga GT3 w 24-godzinnym Le Mans, starty Forda Puma Hybrid Rally1 z M-Sportem w WRC, Baja 1000, gdzie wystawiany jest Ranger Raptor i Bronco oraz zawody NASCAR, NHRA i Supercars, w których rywalizuje Mustang.

Możliwość powrotu Forda do F1 jest możliwy z tego powodu, że Red Bull nie porozumiał się z Porsche, które również chciało wejść do tego segmentu.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.