Rekordowy zasięg Tesli. Wielki test elektryków w zimowych warunkach

Zimowy test samochodów elektrycznych zorganizowany przez redakcję Motor.no wykazał, że Tesla Model S potrafi przejechać nawet 530 kilometrów na jednym ładowaniu. Tym samym udało się pobić dotychczasowy rekord (521 km) ustanowiony przez Teslę Model 3 Long Range. Spadek zasięgu w niektórych modelach zaskakuje.

W badaniu przeprowadzonym przez norweskich dziennikarzy, Tesla Model S była jedynym modelem, któremu udało się przekroczyć granicę 450 i 500 kilometrów. Co ciekawe, samochód miał baterię naładowaną do 98 proc., ponieważ nie udało się uzupełnić energii do końca z powodu "problemów technicznych".

Więcej ciekawych newsów motoryzacyjnych znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl 

Eksperyment przeprowadzono w zimowych, norweskich warunkach. Temperatury wahały się od -5 do -10 stopni Celsjusza, ale niektóre modele dojechały jeszcze dalej w kierunku północnym, gdzie temperatura wynosiła -19 stopni.

Zobacz wideo

Norwegia jest idealnym miejscem do testowania maksymalnych zasięgów, ponieważ wszyscy kierowcy wokół poruszają się zgodnie z przepisami, a przekraczanie prędkości jest surowo karane. Dlatego przekładając wyniki na polskie warunki, trzeba wyłączyć drogi szybkiego ruchu.

Ranking modeli z największym rzeczywistym zasięgiem w zimowych warunkach:

  • Tesla Model S LR – 530 km,
  • Tesla Model X Plaid – 444 km,
  • BMW i4 eDrive40 – 434 km,
  • Nio ET7 – 434 km,
  • BMW i7 xDrive60 – 424 km,
  • Mercedes EQE 300 – 409 km,
  • BYD Han – 406 km,
  • Nissan Ariya FWD – 400 km,
  • Voyah Free – 391 km,
  • Hongqi E-HS9 120 kWh Prototype – 389 km,
  • MG ZS LR - 352 km,
  • Kia EV6 GT - 349 km,
  • Hyundai Ioniq 5 4WD - 345 km,
  • Kia Niro EV - 343 km,
  • Skoda Enyaq Coupe RS - 338 km,
  • MG 4 - 338 km,
  • Tesla Model Y 2WD - 337 km,
  • BMW iX1 - 337 km,
  • Mercedes EQB 250 - 334 km,
  • Toyota BZ4X 2WD - 323 km,
  • JAC e-JS4 - 323 km,
  • Renault Megane E-Tech - 318 km,
  • Maxus Euniq 6 - 317 km,
  • MG 5 - 313 km,
  • BYD Atto 3 - 311 km,
  • Volkswagen ID. Buzz - 310 km,
  • MG Marvel R - 308 km,
  • Hongqi E-HS9 - 303 km.
 

Średnie zużycie energii w Tesli Model S wyniosło zaledwie 17,1 kWh/100 km. To bardzo dobry wynik jak na trudne, zimowe warunki. Jednak w teście pojawiło się kilka modeli, które zanotowały zauważalnie niższe zużycie energii:

  • Kia Niro EV - 15,1 kWh/100 km,
  • Tesla Model Y RWD - 15,6 kWh/100 km,
  • JAV e-JS4 - 11,8 kWh/100 km,
  • BYD Atto 3 - 16,4 kWh/100 km.

Toyota bZ4X zaliczyła największy spadek zasięgu w stosunku do danych pomiarowych WLTP - 35,79 proc. Wśród modeli, które odnotowały największą rozbieżność można zaliczyć również:

  • Hongqi E-HS9 - 34,84 proc.,
  • Skoda Enyaq Coupe RS - 33,73 proc.,
  • Mercedes EQE 300 - 33,39 proc.,
  • BMW i7 xDrive60 - 28,74 proc.,
  • Volkswagena ID.5 Pro - 28,14 proc.

Najmniejsze przekłamania w zasięgu podczas jazdy zimą występowały w modelach:

  • Kia EV6 GT - 17,69 proc.,
  • MG 5 - 17,63 proc.,
  • MG Marvel R - 16,76 proc.,
  • Tesla Model S - 16,40 proc.,
  • Maxus Euniq6 - 10,45 proc.
Więcej o:
Copyright © Agora SA