Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl
Do Chin trafiają auta, które nie są dostępne w innych zakątkach świata. Przykładem niech będzie BMW serii 3, ale przedłużana czy Ford Mondeo, który zakończył swój żywot na innych rynkach. Także Honda proponuje coś innego na tamtejszy rynek. Integre hatchback.
Acura Integra z amerykańską specyfikacją to pięciodrzwiowy hatchback oparty na podstawach Hondy Civic, ale na rynku chińskim jest inna Integra, która jeszcze więcej elementów dzieli z Civikiem. Honda Integra, jak ją nazywano, była już dostępna w wersji czterodrzwiowego sedana, ale teraz otrzymała nowy wariant pięciodrzwiowego hatchbacka. Oba są produkowane w Chinach przez GAG-Honda i są dostępne z silnikami spalinowymi i hybrydowymi.
Honda Integra została pierwotnie wprowadzona we wrześniu 2021 roku jako alternatywa GAC-Honda dla Civic Dongfeng-Honda. Modele dzielą swoje podstawy, układy napędowe, wnętrza i większość paneli nadwozia, chociaż Integra ma przeprojektowany przód i nieco inny tył. W przypadku hatchbacka Hondy Integra podobieństwa są jeszcze bardziej widoczne.
Jak widać na oficjalnych zdjęciach, hatchback Integra zachowuje swój charakterystyczny wygląd dzięki wydłużonym reflektorom LED i bardziej stylowemu zderzakowi, ale reszta nadwozia jest w dużej mierze wspólna z hatchbackiem Civic.
W rzeczywistości, pomijając przód i aluminiowe felgi, jedyną zmianą z tyłu jest unikalny zderzak z pionowo zamontowanymi reflektorami, bardziej sportowy dyfuzor i bardziej czarne wykończenia nad chromowanymi podwójnymi końcówkami rur wydechowych. Dotyczy to wersji napędzanych silnikiem spalinowym, ponieważ hybrydowe modele e:HEV nie mają widocznych końcówek rur wydechowych.
Integra w wersji hatchback ma 4563 mm długości, 1802 mm szerokości i 1415 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 2735 mm. Dzięki temu jest o 126 mm krótszy niż sedan Integra i tylko o 14 mm dłuższy niż hatchback Civic. Nie udostępniono zdjęć wnętrza, ale należy przypuszczać, że zapożyczono je z brata bliźniaka.
Podobnie jak Civic, wersja 240 Turbo jest wyposażona w turbodoładowany, czterocylindrowy silnik VTEC o pojemności 1,5 litra, generujący moc 182 KM oraz moment obrotowy wynoszący 240 Nm. Moc przenoszona jest na przednią oś za pośrednictwem sześciobiegowej manualnej lub CVT skrzyni biegów. Napęd e:HEV składa się z wolnossącego silnika 2-litrowego i pojedynczego silnika elektrycznego.
GAC-Honda zaczęła przyjmować zamówienia w przedsprzedaży na hatchbacka Integra, chociaż ceny nie zostały jeszcze ogłoszone.