Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl
BrandSpark Most Trusted Awards to doroczna nagroda dla marek cieszących się największym zaufaniem wśród konsumentów. Od 10 lat ranking ten organizowany jest przez amerykańską firmę badawczą Brand Spark International.
Zwycięzcy zostali wyłonieni na podstawie ogólnokrajowej ankiety przeprowadzonej wśród 19.752 amerykańskich kupujących. I tutaj Ford ma powody do zadowolenia, jeśli chodzi o dwie kategorie.
Firma zdobyła pierwsze miejsce w kategorii „Pickup". Oferta Forda na runku amerykańskim obejmuje między innymi całą serię ciężarówek spod znaku „F", a w europejskich salonach dostępny jest również model Ranger – także oceniany w rankingu Brand-Spark International.
W minionym roku Ford Ranger był najchętniej kupowanym pick-upem na Starym Kontynencie, z udziałem sprzedaży w segmencie wynoszącym ponad 38 proc. Do klientów na europejskich rynkach trafiło łącznie ponad 54.300 sztuk tego modelu. W Polsce udział Rangera w segmencie pickupów jest jeszcze wyższy i wyniósł w ub.r. ponad 42 proc., ze sprzedażą 1679 egzemplarzy.
Ale to nie jedyny powód do zadowolenia amerykańskiej firmy. Wśród amerykańskich konsumentów zaufaniem cieszą się crossovery i średnie SUV-y produkowane przez Forda.
Również polscy klienci Forda doceniają segment małych i średnich SUV-ów. Kuga od lat pozostaje jednym z najlepiej sprzedających się SUV-ów zarówno w Polsce, jak i w Europie. O sukcesie tego modelu zadecydowała między innymi szeroka oferta jednostek napędowych.
Uznanie polskich klientów zdobył również najmniejszy SUV z oferty Forda. Model Puma przyciąga również klientów całej Europy. W Polsce szczególnym uznaniem cieszy się z napędem hybrydowym typu mild. Technologia EcoBoost Hybrid w Fordzie Puma wykorzystuje silnik elektryczny połączony z 48-woltowym akumulatorem litowo-jonowym. Napęd elektryczny jest dodatkowym wsparciem silnika benzynowego. Ładowanie 48-woltowego akumulatora odbywa się w trakcie jazdy np. podczas hamowania.