Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl
Rowery elektryczny, powszechnie nazywane e-rowerami stają się z każdym miesiącem popularniejsze. Nic więc dziwnego, że firmy motoryzacyjne również do swojej oferty dodają tego typu pojazdy.
Toyota France nawiązała w lipcu 2022 roku współpracę z DOUZE Cycles, francuskim producentem rowerów towarowych, aby wspólnie opracować elektryczny rower cargo. Jej efektem jest pojazd DOUZE Cycles x La mobilité Toyota o ładowności do 100 kg i zasięgu na silniku elektrycznym do 100 km. To pierwszy model roweru towarowego, który trafi do dystrybucji w sieci dealerskiej Toyoty we Francji.
Nowy pojazd ma przestrzeń ładunkową przed kierownicą i wspomaganie elektryczne. Można go rozłożyć na dwie części – przednią i tylną, co zajmuje kilka minut i ułatwia przechowywanie.
Odlewana aluminiowa rama jest lekka, mocna i pozbawiona spawów. Platforma transportowa ma długość 850 mm i ładowność do 100 kg. Można na niej przewozić nieporęczne, ciężkie ładunki – bezpośrednio na podłodze lub w przystosowanej do tego skrzyni o pojemności 300 litrów.
Platforma może służyć także do przewozu trojga dzieci lub jednej osoby dorosłej. Służy do tego specjalnie opracowana skrzynia osobowa z polipropylenu z aluminiową ramą i stopniem ułatwiającym wsiadanie. W środku mieści się kanapa pokryta oddychającą tkaniną, z regulacją wysokości siedziska i pasami bezpieczeństwa zapinanymi na magnetyczną klamrę.
Rower standardowo jest wyposażony w silnik elektryczny Yamaha o mocy 250 watów. Akumulator o pojemności 500 Wh jest wymienny i można go w pełni naładować w ciągu 4 godzin ze standardowego gniazdka elektrycznego.
Pojazd otrzymał dwa czterotłoczkowe, sterowane hydraulicznie hamulce tarczowe Tektro M750 i opony Schwalbe Pick-Up, zaprojektowane specjalnie do rowerów cargo. Dzięki oświetleniu Busch & Müller IQ-XS Friendly LED rower jest dobrze widoczny w dzień i w nocy, a rowerzysta ma pole widzenia na podobnym poziomie jak za kierownicą samochodu.
Konstrukcja opiera się na 17 całkowicie niezależnych, wymiennych częściach. Rama może pomieścić różne silniki i umożliwia łatwą wymianę jednostki napędowej. Modułowość konstrukcji ułatwia także demontaż roweru, sortowanie materiałów i recycling.
Rower będzie dostępny w 300 salonach marki we Francji od września 2023 roku.