Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl
W ubiegłym roku w ramach Studium korytarzowego przedstawiono dziewięć wariantów drogi DK7 do granicy ze Słowacją. Wybrano cztery i teraz GDDKiA szuka biura projektowego, które przeanalizuje te propozycje, czyli w sumie 35 km trasy, która docelowo ma być drogą ekspresową o przekroju dwujezdniowym.
W ubiegłym roku udostępniliśmy kierowcom tunel na Zakopiance. Trwa budowa kolejnego jej odcinka: w kierunku Nowego Targu. Już teraz myślimy jednak o tym, jak będzie należało rozbudowywać sieć drogową w rejonie Podtatrza w kolejnych latach. Dlatego konsekwentnie przygotowujemy się do budowy drogi o parametrach drogi ekspresowej między Rabką a granicą polsko-słowacką w Chyżnem
- powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Wybrany wykonawca będzie mieć 45 miesięcy na wykonanie swojej pracy.
DK7 to obecnie najpopularniejsza trasa na Słowację. Przejście graniczne w Chyżnem jest najbardziej obciążone ruchem spośród wszystkich przejść na polsko-słowackiej granicy. Badanie pomiaru ruchu przeprowadzone w 2021 roku wykazało, że na niektórych odcinkach DK7 między Rabką a Chyżnem każdej doby porusza się ponad 11 tys. pojazdów, w tym ponad 2,1 tys. ciężarówek.
Na odcinku za Jabłonką, prowadzącym do granicy państwa, jest to prawie 4,5 tys. pojazdów, w tym ponad 1,6 tys. ciężarówek.
Przebieg drogi uwzględniony jest w korytarzu europejskiej sieci TEN-T. Prowadzi on ruch tranzytowy do granicy ze Słowacją i dalej na południe Europy. Po stronie słowackiej nowa dwujezdniowa trasa połączy się z drogą R3.