Wreszcie jest! Nowa Lancia, ale jakby stara

Lancia powraca. Zaprezentowała nowego Ypsilona. W sumie to jest on stary.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

Lancia ma zamiar powrócić na międzynarodowe wody. Jednak zanim to nastąpi, przypomina o swoim istnieniu i prezentuje odświeżonego Ypsilona.

Zobacz wideo Fiat 500. Czy miejski elektryk zrewolucjonizuje polskie drogi?

Ypsilon jest dostępny w nowym kolorze nadwozia Dew Green. Model Silver ma czarne akcenty na osłonie chłodnicy, dolnym zderzaku i spojlerze.

Wewnątrz deska rozdzielcza i panele drzwi mają teraz niebieskie wykończenie. Zielone akcenty znajdują się na dźwigni zmiany biegów, kierownicy i obramowaniach nawiewów. 7,0-calowy wyświetlacz systemu informacyjno-rozrywkowego zyskuje wsparcie dla bezprzewodowego łączenia się z Apple CarPlay i Android Auto. Ładowarka bezprzewodowa znajduje się u podstawy konsoli środkowej.

Nowy/stary Ypsilon dostępny jest z trzycylindrowym silnikiem o pojemności 1,0 litra i mocy 69 koni mechanicznych. Jest też dostępna wersja na LPG.

Lancia ma 10-letni plan rozwoju rozpoczynający się w 2024 roku. Wszystko zaczynie się od nowej generacji Ypsilona, który otrzyma zelektryfikowany napęd. Firma przygotowuje się również do wprowadzenia na rynek nowego crossovera, który może ożywić nazwę Aurelia. W 2028 roku powróci Delta.

Lancia rozpocznie wprowadzanie pojazdów elektrycznych w 2026 roku. W 2028 roku planuje stać się marką wyłącznie elektryczną.

Pod koniec 2022 roku Lancia zadebiutowała koncepcją Pu + Ra Zero, aby zapowiedzieć przyszły kierunek projektowania marki. Celem jest przywołanie klasycznych modeli w nowoczesny sposób.

Firma chce również zaistnieć na większą skalę poza Włochami. W ramach wielkiego planu zatrudniono nowego menedżera marki na Francję, Niemcy, Hiszpanię, Belgię i Luksemburg oraz Holandię.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.