W tym roku najlepszy samochód zdaniem dziennikarzy motoryzacyjnych wybierano już po raz 60. W jury zasiadało 59 członków pochodzących z 22 krajów. Przyznali punkty samochodom, które według nich zasługują na tę nagrodę.
Więcej ciekawych newsów motoryzacyjnych znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl
Z pierwotnej listy 27 nowych samochodów wybrano siedem modeli, które walczyły o zwycięstwo. Do finału przeszło tylko siedem samochodów:
W finałowej stawce znalazły się samochody elektryczne i spalinowe wspierane napędem elektrycznym. Najwięcej punktów - 328 - zdobył produkowany w Polsce Jeep Avenger.
To pierwszy w pełni elektryczny model produkowany przez amerykańską markę przeznaczony na europejski rynek. Avenger jest montowany w tyskiej fabryce. To kolejna nagroda dla samochodu, który powstaje w Polsce. W 2004 roku nagrodę zdobył Fiat Panda, a kolejnym laureatem był Fiat 500.
Pod maską skrywa silnik o mocy 156 KM (260 Nm) połączony z akumulatorem o pojemności 54 kWh działającym pod napięciem 400 V. Układ obsługuje moc ładowania do 100 kW. To oznacza, że w ciągu 24 minut będzie można uzupełnić energię od 20 do 80 proc. Producent deklaruje zasięg do 567 km, a średnie zużycie energii wyniesie 15,8 kWh/100 km.
Co ciekawe, Jeep Avenger będzie dostępny na wybranych rynkach z silnikiem spalinowym o pojemności 1,2 litra pod maską (100 KM). Ceny SUV-a produkowanego w Polsce są znane od jakiegoś czasu. Podstawowa wersja Avenger kosztuje 173 500 zł, a najdroższa (Summit) 205 200 zł.