Na liście mazowieckich drogowców są zarówno autostrady, jak i ekspresówki, a także drogi krajowe. W gestii mazowieckiego oddziału GDDKiA są m.in. przygraniczne odcinki autostrady A2, drogi ekspresowe S12 i S7, północna wylotówka z Warszawy, oraz S17, a dokładnie część wschodniej Obwodnicy Warszawy, o której pisaliśmy już wcześniej TUTAJ.
GDDKiA, a raczej wyłonieni przez dyrekcję wykonawcy, w 2023 roku będą kontynuować prace na 208 km nowych tras. W tym aż 170 km tras ekspresowych i ok. 38 km obwodnic. Wartość tegorocznych inwestycji to blisko 10 mld zł.
Trwa budowa oraz prace projektowe autostrady A2 na wschód od Warszawy do granicy państwa z Białorusią, pomiędzy obwodnicą Mińska Mazowieckiego a Siedlcami. Z kolei na odcinku Swory - Biała Podlaska prowadzone są już roboty terenowe. Trwają postępowania administracyjne w sprawie wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla trzech odcinków pomiędzy Siedlcami a Sworami. W planach jest rozpoczęcie tam prac budowlanych na początku 2023 roku.
Trwają też ostatnie prace budowlane na odcinku S7 Lesznowola - Tarczyn Północ, który miał być oddany do użytku pod koniec 2022 r. GDDKiA planuje udostępnić ten odcinek w całości wiosną 2023 roku.
Zaawansowane prace trwają też na obwodnicach: Lipska (DK79), Pułtuska (DK61/DK57) i Kołbieli (DK50).
Mazowiecki oddział GDDKiA ma też dość poważne pralny na najbliższe 10 lat. Do 2033 roku na inwestycje przeznaczono już 54 mld złotych. W ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 roku oraz Programu budowy 100 obwodnic mają powstać następujące odcinki dróg:
Dodatkowe 1,7 mld zł przeznaczono na rozbudowę lub budowę następujących dróg krajowych: