Tesla zabrała koronę sprzedaży BMW. Amerykanie na szczycie po 25 latach

Tesla jest pierwszym amerykańskim producentem samochodów od ćwierćwiecza, który zajął pierwsze miejsce w rankingu sprzedaży aut z segmentu premium. Marka należąca do Elona Muska strąciła BMW z najwyższego miejsca podium.

Po raz pierwszy od 25 lat amerykańska marka trafiła na pierwsze miejsce w rankingu sprzedaży samochodów z segmentu premium na lokalnym rynku. Tesla w 2022 roku zabrała koronę BMW, sprzedając o 155 612 więcej aut niż niemiecki producent. W 2021 roku niewiele zabrakło, żeby Tesla przeskoczyła bawarską markę - przegrała wtedy o prawie 23 tys. egzemplarzy.

Więcej ciekawych newsów motoryzacyjnych znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl

Jak donosi Automotive News Research & Data Center, Tesla w ubiegłym roku dostarczyła do klientów 491 tys. samochodów. Marka zaliczyła 44-procentowy wzrost sprzedaży, sprzedając w tym samym czasie ponad milion aut na całym świecie.

Na drugim miejscu zameldowało się BMW z wynikiem 332 388 sztuk, a na trzecim Mercedes z wynikiem 286 764 egzemplarzy. Tuż poza podium wylądował Lexus - 258 704 samochody, a pierwszą piątkę zamknęło Audi - 186 875 egzemplarzy.

Tesla przeszła długą drogę z pozycji bankrutującego startupu do lidera w segmencie premium. BMW zostało zrzucone z tronu po trzech latach bezwzględnej dominacji.

Zobacz wideo

Wynik Tesli tym bardziej zaskakuje, ponieważ sprzedaż towarów luksusowych w USA spadła, a szerszy rynek zmalał o 8 proc. w 2022 r. W kwestii sprzedaży aut elektrycznych Tesla nie ma sobie równych. Amerykańska marka utrzymuje dwie trzecie udziału na lokalnym rynku.

Utrzymanie tej hegemonii w najbliższych latach będzie coraz trudniejsze. Branżowi giganci tacy jak Ford, General Motors czy Volkswagen cały czas poszerzają swoją ofertę i budują kolejne obiekty (w tym fabryki akumulatorów) warte miliardy dolarów.

Więcej o:
Copyright © Agora SA