Koniec oddziału Renault Sport! Na pożegnanie Megane R.S. w wersji Ultime

Utworzony w 1976 roku oddział Renault Sport odpowiedzialny za budowę emocjonujących samochodów sportowych, przechodzi do historii. Francuzi na pożegnanie przygotowali jeszcze jedno auto - Renault Megane R.S. Ultime, które zostanie wyprodukowane w serii limitowanej.

Marka Renault oficjalnie poinformowała o zbliżającym się końcu produkcji hot-hatcha cieszącego się uznaniem na motoryzacyjnym rynku. Rozbudzające zmysły i podnoszące ciśnienie Renault Megane R.S. wkrótce na zawsze wyjedzie z oferty i nie doczeka się następcy. Z tego powodu Renault Sport odpowiedzialne za budowę gorącego kompakta, przygotowało wersję specjalną na pożegnanie zarówno Megane R.S., jak i swojej działalności. Grupa Renault jednak całkowicie nie żegna się ze sportem. Francuzi zapewniają, że zdjęcie szyldu Renault Sport oznacza inwestycję w rozwój marki Alpine.

Limitowane Renault Megane R.S. Ultime powstało dla uczczenia niezwykle bogatej historii francuskiego sportowego hatchbacka. Marka Renault informuje, że będzie to wersja kolekcjonerska, która zamyka 20-letnią karierę Megane R.S. zapoczątkowaną w 2003 roku.

Czego spodziewać się po Renault Megane R.S. Ultime? Nadwozie auta wyróżnia się przednimi i tylnymi błotnikami odpowiednio poszerzonymi o 60 mm i 45 mm, bocznymi wylotami powietrza, reflektorami R.S. Vision, centralnie umieszczoną końcówką wydechu, anteną w kształcie płetwy rekina, spojlerem i tylnym dyfuzorem.

Limitowana seria dostała także liczne elementy wykończone w czarnym kolorze: logo marki, klamki drzwi, obramowania szyb, obręcze kół (łącznie z nakładkami śrub), elementy ozdobne błotników, tylny dyfuzor i listwa aerodynamiczna F1 przedniego zderzaka. Ta ostatnia ma czarny błyszczący kolor i jest ozdobiona napisem Ultime.

Renault Megane R.S. UltimeRenault Megane R.S. Ultime Fot. Renault

W kabinie standardowo montowane są kubełkowe fotele Recaro z tapicerką z Alcantary w kolorze czarnym Titane z wyhaftowanym monogramem R.S. Na karcie bezdotykowego dostępu i uruchomienia Megane R.S. Ultime znajdują się motywy z naklejek nadwozia i logo marki. Na progach drzwi zamontowano specjalne nakładki, charakterystyczne dla tej wersji.

U podstawy środkowej konsoli obok dźwigni skrzyni biegów umieszczono numerowaną tabliczkę, podkreślającą unikalny charakter każdego egzemplarza. Widnieje na niej podpis Laurenta Hurgona, kierowcy testowego i specjalisty w zakresie dostrajania nastaw kolejnych generacji Megane R.S., który ustanowił również szereg rekordów na torach Nürburgring, Suzuka i Spa-Francorchamps.

W skład wyposażenia standardowego wchodzą liczne elementy specyficzne dla Megane R.S. i Megane R.S. Trophy: 9,3-calowy ekran nawigacji, systemem Hi-Fi firmy Bose, 10-calowy zespół zegarów, pokładowy system telemetryczny R.S. Monitor, aktywny tempomat i asystent parkowania z czujnikami 360 stopni. Lista opcji obejmuje wyświetlacz head-up oraz otwierany dach.

Renault Megane R.S. UltimeRenault Megane R.S. Ultime Fot. Renault

Silnik 1.8 o mocy 300 KM

Auto zbudowano na bazie Megane R.S. Trophy. Wersja Ultime otrzymała ten sam 4-cylindrowy, turbodoładowany silnik 1.8 o mocy 300 KM i 420 Nm momentu obrotowego, współpracujący z dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów EDC i mechanicznym mechanizmem różnicowym Torsen, dzięki którym samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,7 sekundy.

Samochód jest wyposażony w wyczynowe opony Bridgestone Potenza S007, opracowane specjalnie dla Megane R.S. Trophy-R i montowane na 19-calowych obręczach Fuji Light oraz dwuelementowe tarcze hamulcowe Brembo z zaciskami w kolorze czerwonym. Przednie zawieszenie z niezależnym sworzniem, obniżone zawieszenie Cup, hydrauliczne odbojniki i system 4CONTROL z czterema kołami skrętnymi zapewnią mu ultrasportowe zachowanie, również na torze.

Auto na wiosnę trafi na rynek w miejsce Megane R.S. i Megane R.S. Trophy. Powstanie 1976 numerowanych egzemplarzy (w nawiązaniu do roku powstania marki Renault Sport).

Więcej wiadomości na temat motoryzacji znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.