Alfa Romeo dalej się zmienia. Oto Tonale w wersji plug-in

Alfa Romeo wprowadza najbardziej wydajnościową wersję Tonale. Jest to hybryda plug-in z napędem na wszystkie koła.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

Pojawienie się nowej Alfy Romeo Tonale Plug-In Hybrid Q4 kończy proces wprowadzenia na rynek gamy Tonale. Model ten wprowadził markę do świata elektryfikacji.

Zobacz wideo Gala The Best of Moto 2022. Oto najlepsze auta zeszłego roku!

Tonale Plug-In Hybrid Q4 zapowiada kierunek, w którym podąża Alfa Romeo, jeśli chodzi o koncepcję sportowego charakteru samochodu. Według zapewnień producenta, hybrydowa Tonale przejedzie 60 km w trybie elektrycznym i 600 km w trybie łączonym.

Pod względem stylistycznym nie widać zbyt wielu zmian. Smaczkiem jest natomiast na nowo zinterpretowane logo marki. Wąż rodu Viscontich w wersji „elektro" nadrukowany jest na trójkątnej lewej tylnej szybie. Jest on dodatkowo podkreślony przez przyciemniane szyby.

Głównym źródłem napędu jest 4-cylindrowy, 1,3-litrowy turbodoładowany silnik MultiAir o mocy 180 KM, zestawiony z sześciostopniową automatyczną skrzynią biegów, który napędza przednie koła, z silnikiem elektrycznym dostarczającym maksymalną szczytową moc 90kW i 250 Nm momentu obrotowego na tylną oś. W sumie auto dysponuje 280 KM mocy.

Jak już zostało wspomniane Alfa Romeo Tonale Plug-In Hybrid Q4 wyposażona jest w napęd na wszystkie koła, gdzie napęd na przednią oś zapewnia silnik spalinowy, a napęd na tylne koła silnik elektryczny.

Dzięki temu, że jest to hybryda, producent przekonuje, że średnie spalanie wynosi jedynie 1,14 l/100 km. Ponadto pełne naładowanie akumulatora zajmuje 2,5 godziny przy użyciu ładowarki pokładowej auta 7,4 kW.

Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,2 sekundy i osiąga prędkość 135 km/h w trybie w pełni elektrycznym i 206 km/h w trybie hybrydowym.

Model wyposażono również w selektor trybów jazdy Alfa D.N.A., gdzie do wyboru mamy następujące tryby: Dynamic, Natural i Advance Efficiency.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.