Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl
Pojawienie się nowej Alfy Romeo Tonale Plug-In Hybrid Q4 kończy proces wprowadzenia na rynek gamy Tonale. Model ten wprowadził markę do świata elektryfikacji.
Tonale Plug-In Hybrid Q4 zapowiada kierunek, w którym podąża Alfa Romeo, jeśli chodzi o koncepcję sportowego charakteru samochodu. Według zapewnień producenta, hybrydowa Tonale przejedzie 60 km w trybie elektrycznym i 600 km w trybie łączonym.
Pod względem stylistycznym nie widać zbyt wielu zmian. Smaczkiem jest natomiast na nowo zinterpretowane logo marki. Wąż rodu Viscontich w wersji „elektro" nadrukowany jest na trójkątnej lewej tylnej szybie. Jest on dodatkowo podkreślony przez przyciemniane szyby.
Głównym źródłem napędu jest 4-cylindrowy, 1,3-litrowy turbodoładowany silnik MultiAir o mocy 180 KM, zestawiony z sześciostopniową automatyczną skrzynią biegów, który napędza przednie koła, z silnikiem elektrycznym dostarczającym maksymalną szczytową moc 90kW i 250 Nm momentu obrotowego na tylną oś. W sumie auto dysponuje 280 KM mocy.
Jak już zostało wspomniane Alfa Romeo Tonale Plug-In Hybrid Q4 wyposażona jest w napęd na wszystkie koła, gdzie napęd na przednią oś zapewnia silnik spalinowy, a napęd na tylne koła silnik elektryczny.
Dzięki temu, że jest to hybryda, producent przekonuje, że średnie spalanie wynosi jedynie 1,14 l/100 km. Ponadto pełne naładowanie akumulatora zajmuje 2,5 godziny przy użyciu ładowarki pokładowej auta 7,4 kW.
Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,2 sekundy i osiąga prędkość 135 km/h w trybie w pełni elektrycznym i 206 km/h w trybie hybrydowym.
Model wyposażono również w selektor trybów jazdy Alfa D.N.A., gdzie do wyboru mamy następujące tryby: Dynamic, Natural i Advance Efficiency.