Polska już jakiś czas temu stała się placem drogowej budowy. I w tym roku nie będzie inaczej. Plan drogowców na najbliższe dwanaście miesięcy wydaje się napięty. Szczególnie że mają oni zamiar oddać do użytkowania aż 260 km nowych tras.
Rok 2023 według zapowiedzi GDDKiA będzie kolejnym, który przebiegnie pod znakiem budowy dróg. W ciągu najbliższych dwunastu miesięcy drogowcy oddadzą do użytkowania blisko 260 km nowych szlaków drogowych. A to będzie oznaczać jedno. W przyszłym roku Polska przekroczy próg 5000 km dróg szybkiego ruchu.
Zobacz wideo Omijanie aut zatrzymujących się przed przejściem dla pieszych jest zabronione
Prace drogowe idą w dwóch kierunkach. Od stolicy na południe i międzynarodowo
Dla prac drogowych GDDKiA w roku 2023 kluczowe staną się przede wszystkim dwa kierunki. Pierwszym jest domknięcie połączenia między Warszawą a Krakowem. Drugim łączenie szlaków międzynarodowych. W ramach tych działań:
Drogowcy udostępnią kierowcom dwa odcinki drogi ekspresowej S7 – pomiędzy Lesznowolą i Tarczynem oraz od granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego do Miechowa. To sprawi, że podróżujący będą mieć do dyspozycji ok. 240 km drogi ekspresowej od węzła Warszawa Lotnisko, omijającej Radom i Kielce, do okolic Miechowa w woj. małopolskim.
Via Baltica łącząca nasz kraj z państwami bałtyckimi, wydłuży się o kolejne 50 km w ciągu drogi ekspresowej S61. Dodatkowo np. na obecnej DK18 ukończona zostanie budowa jezdni w kierunku Wrocławia. Dzięki temu trasa o długości 70 km, poprowadzona od granicy z Niemcami w Olszynie do Golnic w woj. dolnośląskim, zamieni się w autostradę A18.
Budowa dróg w Polsce w roku 2023Materiały GDDKiA
Nowe drogi w Polsce w roku 2023? Budujemy autostrady i ekspresówki
Na nowe szlaki drogowe, które GDDKiA ma zamiar oddać do użytkowania w roku 2023, składa się blisko 50 km autostrad, prawie 193 km dróg ekspresowych i ponad 14 km obwodnic w ciągu dróg krajowych.
Nowe autostrady w roku 2023:
A18 granica państwa – Żary (11,7 km)
A18 Iłowa – gr. woj. lubuskiego i dolnośląskiego (16,2 km)
A18 gr. woj. lubuskiego i dolnośląskiego – Golnice (21,5 km)
Nowe drogi ekspresowe w Polsce w roku 2023:
S3 Kamienna Góra Północ – Lubawka (ok. 12 km)
S7 Lesznowola – Tarczyn Północ (14,8 km oraz 2,3 km w obrębie węzła Tarczyn)
S7 Moczydło – Miechów (18,7 km)
S11 Koszalin Zachód – Zegrze Pomorskie (16,9 km)
S11 Zegrze Pomorskie – Kłanino (19,3 km)
S11 Kłanino – Bobolice (11,6 km)
S11 obwodnica Olesna (24,8 km)
S14 Aleksandrów Łódzki – Słowik (14,5 km)
S17 obwodnica Tomaszowa Lubelskiego - II jezdnia (5,4 km)
S52 Węgrzce – Batowice (fragment Północnej Obwodnicy Krakowa, 3 km)
S61 Ełk Południe – Kalinowo (22,9 km)
S61 Podborze – Śniadowo (19,5 km)
S61 Łomża Zachód – Łomża Południe (7,2 km - budowa zakończyła się w 2022 roku, jednak odcinek zostanie dopuszczony do ruchu w 2023 roku po wybudowaniu węzła Łomża Zachód)
Nowe obwodnice w ciągu dróg krajowych w Polsce w roku 2023: