Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl
Kolejny dzień, kolejne auta z chin. Tym razem Nio, czyli jeden z ciekawszych tamtejszych producentów zaprezentował dwa modele – EC7, czyli crossovera coupe i liftingowego ES8, czyli SUV-a.
EC7 ma być średnim, flagowym crossoverem coupe, którego współczynnik oporu powietrza wynosi 0,23. Aby osiągnąć tę liczbę, auto ma opływową konstrukcję z chowanymi klamkami, a także przednią szybę przechodzącą w spadzisty dach. Model ma również aktywny tylny spojler, co jest pierwszym tego typu rozwiązaniem dla tego producenta.
Auto wyposażone jest również w panoramiczny, szklany dach, składający się z dwóch tafli, tak aby izolować ciepło i hałas. Do tego można go przyciemniać.
Pod względem wielkości crossover ma 4968 mm długości, 1974 mm szerokości i 1714 mm wysokości przy rozstawie osi wynoszącym 2960 mm. Zatem EC7 jest nieco dłuższy, węższy i wyższy niż BMW X6.
Wewnątrz już w podstawie EC7 jest wyposażony w cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 10,2 cala i system informacyjno-rozrywkowy o przekątnej 12,8 cala. Towarzyszą im przednie fotele z perforowanej skóry syntetycznej z funkcjami ogrzewania, wentylacji i masażu.
Na pokładzie znalazła się również trzystrefowa klimatyzacja, inteligentny system zapachowy i 23-głośnikowy system audio z technologią Dolby Atmos. Nie zapomniano o pasażerach tylnych siedzeń, którzy znajdą 6,6-calowy wyświetlacz i podgrzewane fotele z elektrycznie rozkładanymi oparciami.
EC7 oferowany jest z trzema wariantami akumulatorów o pojemności 75, 100 i 150 kWh, które zapewniają zasięg do 490 km, 635 km i 940 km w cyklu CLTC. Niezależnie od tego, który akumulator zostanie wybrany, crossover coupe ma dwusilnikowy napęd na wszystkie koła, generujący łączną moc 653 KM i moment obrotowy na poziomie 850 Nm. Dzięki temu model może rozpędzić się do 100 km/h w 3,8 sekundy.
Ceny EC7 zaczynają się od 488.000 jenów i dostawy mają nastąpić w maju przyszłego roku.
Jednak jak wspomniano na początku, EC7 to nie jedyny model, który został zaprezentowany. Pokazano również odświeżoną wersję ES8.
Model się rozrósł i ma teraz 5099 mm długości, 1989 mm szerokości oraz 1750 mm wysokości przy rozstawie osi 3070 mm. Oznacza to, że model jest o 77 mm dłuższy niż jego poprzednik, a między kołami można znaleźć dodatkowe 60 mm.
We wnętrzu znajdują się trzy rzędy siedzeń. W tym cztery fotele i jedna kanapa. Reszta kabiny w dużej mierze przypomina EC7, ponieważ znaleźć tam można wspomniane ekrany i 23-głośnikowy system audio.
Powtórka jest również zauważalna pod względem napędu. ES8 jest wyposażony w dwusilnikowy układ napędowy na wszystkie koła, rozwijający moc 653 KM i moment obrotowy wynoszący 850 Nm. Trzyrzędowy crossover jest wolniejszy, ponieważ przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 4,1 sekundy. Model oferuje również akumulatory 75 i 100 kWh o zasięgu do 605 km.
Ceny modelu zaczynają się od 528.00 jenów za wersję z akumulatorem 75 kWh oraz 586.000 jenów za odmianę z akumulatorem 100 kWh. W tym przypadku dostawy mają mieć miejsce w czerwcu.