Premiery od Nio. Crossover Coupe EC7 i zmieniony ES8

Chiński producent zaprezentował dwa modele. Jeden nowy, drugi odświeżony. Obydwa mają moc ponad 650 KM.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

Kolejny dzień, kolejne auta z chin. Tym razem Nio, czyli jeden z ciekawszych tamtejszych producentów zaprezentował dwa modele – EC7, czyli crossovera coupe i liftingowego ES8, czyli SUV-a.

Zobacz wideo Gala The Best of Moto 2022. Które samochody zostały nagrodzone?

EC7 ma być średnim, flagowym crossoverem coupe, którego współczynnik oporu powietrza wynosi 0,23. Aby osiągnąć tę liczbę, auto ma opływową konstrukcję z chowanymi klamkami, a także przednią szybę przechodzącą w spadzisty dach. Model ma również aktywny tylny spojler, co jest pierwszym tego typu rozwiązaniem dla tego producenta.

Auto wyposażone jest również w panoramiczny, szklany dach, składający się z dwóch tafli, tak aby izolować ciepło i hałas. Do tego można go przyciemniać.

Pod względem wielkości crossover ma 4968 mm długości, 1974 mm szerokości i 1714 mm wysokości przy rozstawie osi wynoszącym 2960 mm. Zatem EC7 jest nieco dłuższy, węższy i wyższy niż BMW X6.

Wewnątrz już w podstawie EC7 jest wyposażony w cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 10,2 cala i system informacyjno-rozrywkowy o przekątnej 12,8 cala. Towarzyszą im przednie fotele z perforowanej skóry syntetycznej z funkcjami ogrzewania, wentylacji i masażu.

Na pokładzie znalazła się również trzystrefowa klimatyzacja, inteligentny system zapachowy i 23-głośnikowy system audio z technologią Dolby Atmos. Nie zapomniano o pasażerach tylnych siedzeń, którzy znajdą 6,6-calowy wyświetlacz i podgrzewane fotele z elektrycznie rozkładanymi oparciami.

EC7 oferowany jest z trzema wariantami akumulatorów o pojemności 75, 100 i 150 kWh, które zapewniają zasięg do 490 km, 635 km i 940 km w cyklu CLTC. Niezależnie od tego, który akumulator zostanie wybrany, crossover coupe ma dwusilnikowy napęd na wszystkie koła, generujący łączną moc 653 KM i moment obrotowy na poziomie 850 Nm. Dzięki temu model może rozpędzić się do 100 km/h w 3,8 sekundy.

Ceny EC7 zaczynają się od 488.000 jenów i dostawy mają nastąpić w maju przyszłego roku.

Jednak jak wspomniano na początku, EC7 to nie jedyny model, który został zaprezentowany. Pokazano również odświeżoną wersję ES8.

Model się rozrósł i ma teraz 5099 mm długości, 1989 mm szerokości oraz 1750 mm wysokości przy rozstawie osi 3070 mm. Oznacza to, że model jest o 77 mm dłuższy niż jego poprzednik, a między kołami można znaleźć dodatkowe 60 mm.

We wnętrzu znajdują się trzy rzędy siedzeń. W tym cztery fotele i jedna kanapa. Reszta kabiny w dużej mierze przypomina EC7, ponieważ znaleźć tam można wspomniane ekrany i 23-głośnikowy system audio.

Powtórka jest również zauważalna pod względem napędu. ES8 jest wyposażony w dwusilnikowy układ napędowy na wszystkie koła, rozwijający moc 653 KM i moment obrotowy wynoszący 850 Nm. Trzyrzędowy crossover jest wolniejszy, ponieważ przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 4,1 sekundy. Model oferuje również akumulatory 75 i 100 kWh o zasięgu do 605 km.

Ceny modelu zaczynają się od 528.00 jenów za wersję z akumulatorem 75 kWh oraz 586.000 jenów za odmianę z akumulatorem 100 kWh. W tym przypadku dostawy mają mieć miejsce w czerwcu.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.