Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl
Akcje Tesli cały czas odnotowują spadek. Jedni dopatrują się takiego stanu rzeczy w tym, że Elon Musk bardziej zajął się sprawą Twittera, ale może być też inne i dosyć proste wyjaśnienie. Konsumenci nie są już tak zainteresowani ofertę tego producenta.
Można się zastanawiać czemu klienci nie patrząc już tak chętnie w stronę elektryków tego producenta? Odpowiedź, a przynajmniej składową tego stanu rzeczy daje nam JATO Dynamics. Według nich Tesla ma jedną z najstarszych ofert modelową na rynku. Jedynie Łada wyprzedza amerykańskiego producenta.
Modele Tesli mają średnio 7,8 roku. Średnia Łady wynosi 18,9 lat. Felipe Munoz był odpowiedzialny za badanie w JATO Dynamics. Jego metodologia polegała na liczeniu czasu od pierwszej prezentacji, a nie od pierwszej dostawy. To sprawia, że Model S pochodzi z marca 2009 roku, czyli trzy lata przed dostawą do pierwszego klienta.
Taką samą ofertę jak Tesla ma indyjska firma Mahindr. Mają oni dwa razy więcej pojazdów, ale ich średni czas na rynku to tyle samo, co Tesli, czyli 7,8 roku.
Tesla jest w gorszej sytuacji niż chińskie marki. NIO i Xpeng należą do marek z najmłodszymi ofertami modeli – 2,6 roku. Trudno powiedzieć, jak jest z BYD.
Chiński producent samochodów zaprezentował w ostatnich miesiącach kilka nowych pojazdów, takich jak Dolphin i Seal. Opierają się one na e-platformie 3.0, a BYD już zapowiedziało, że będzie ona stanowić podstawę dla większej liczby nowych samochodów, w tym tańszego modelu niż Dolphin. Im bardziej przystępne cenowo, tym więcej będą sprzedawać, zwłaszcza jeśli kupujący nie uznają ich za stare.