Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl
Firmy co jakiś czas przeprowadzają akcje naprawcze, po tym, jak wykryją problemy w ich samochodach. Niestety nie zawsze zdążą. Wadliwe poduszki powietrzne firmy Takata zostały zamontowane w ponad 33 milionach samochodów różnych marek, głównie japońskich.
W serwisie pojawi się tu embed wideo dostawcy onnetwork.tv:
o id: "MTZhLDQ0c1QsMA=="
o opisie:
Kampania "Twoje Światła – Nasze Bezpieczeństwo" 2022
Ze względów bezpieczeństwa w edytorze nie można wyświetlić embeda wideo dostawcy onnetwork.tv.
Pewien użytkownik Hondy Accord z 2002 r. zmarł po tym, jak niesprawna poduszka powietrzna pękła. Jest to już czwarta osoba w 2022 roku, która straciła życie z powodu wadliwej konstrukcji poduszki Takata.
Takata była przedmiotem największego w historii Stanów Zjednoczonych wycofania produktu ze względów bezpieczeństwa. Przedstawiciele władz mówią wprost, żeby nie korzystać z aut, które wyposażone są w te poduszki i jeśli tak, to jak najszybciej udać się do serwisu na bezpłatną wymianę. Poduszka może zabić lub doprowadzić do kalectwa, gdy tylko się uaktywni.
Honda oświadczyła, że próbowała skontaktować się z właścicielem Accorda z 2002 roku ponad 300 razy od rozpoczęcia akcji serwisowej w kwietniu 2011 roku. Kupił on samochód w 2008 roku. Próbowano skontaktować się z nim na różne sposoby, wysłano pocztą 40 powiadomień na zarejestrowany adres, wykonano ponad 230 rozmów telefonicznych i również wysłano ponad 40 powiadomień e-mail. Niestety bezskutecznie.
Ogólnie Honda potwierdziła 17 zgonów i ponad 200 obrażeń w USA związanych z przednimi poduszkami powietrznymi kierowcy Takata. Istnieją trzej inni producenci samochodów, którzy potwierdzili dodatkowe sześć ofiar śmiertelnych w kraju, zwiększając całkowitą liczbę do 23.
Japoński producent poinformował również, że obecnie ma wystarczającą ilość części zamiennych, aby przeprowadzić akcję serwisową na wszystkich modelach Hondy i Acury, które zostały nią objęte.
W zeszłym miesiącu Stellantis wezwał właścicieli około 276.000 amerykańskich samochodów, w tym wielu Dodge Challengerów, Chargerów, Magnum i Chryslerów 300, do natychmiastowego zaprzestania ich używania i wymiany wadliwych poduszek powietrznych Takata.