Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR na podstawie danych pochodzących z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, przygotował interesujące dane na temat samochodów o DMC do 3,5 tony. Polacy w listopadzie zarejestrowali łącznie 39 719 takich aut (34 196 osobowych, 7451 dostawczych). W liczbie tej zawiera się 7451 nowych samochodów osobowych klasy premium, a to oznacza, że udział aut z wyższej półki w rynku osobowych pojazdów nowych wyniósł w listopadzie 21,8 proc.
Listopadowa sprzedaż jest wynikiem lepszym o 1,15 proc. w stosunku do października bieżącego roku, a także wynikiem wyższym o 13,95 proc. w zestawieniu z listopadem 2021 r., kiedy zarejestrowanych zostało 6539 aut grupy premium. Jak zauważa Samar, to nawet wynik lepszy, jak przed pandemią - w listopadzie 2019 r. wydziały komunikacji wpisały do swoich baz danych 6468 samochodów z segmentu premium.
Ze skumulowanych danych wynika, że w jedenaście miesięcy 2022 roku Polacy kupili i zarejestrowali 84 050 nowych samochodów klasy premium - o 2,07 proc. (1706 sztuk) więcej niż w takim samym okresie roku 2021.
Wysoka inflacja i pogorszona sytuacja gospodarcza Polski nie powstrzymuje firm oraz zamożniejszych obywateli przed kupowaniem drogich aut. Jak pokazują wyniki, udział premium w rynku systematycznie rośnie. Jakie dokładnie marki oraz modele aut cieszą się największym zainteresowaniem Polaków w 2022 roku?
Najwięcej w klasie premium sprzedaje BMW - 21 498 rejestracji. Na drugim miejscu plasuje się Mercedes z wynikiem 19 059 rejestracji, a trzecie miejsce na podium zajmuje Audi (17 449 rejestracji). Tuż za podium na czwartym miejscu mamy auta Volvo, których zarejestrowano 9843 sztuk. Piąte miejsce przypada marce Lexus - 4801 rejestracji.
Top 15 modeli premium - sprzedaż po 11 miesiącach 2022 roku: