Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl
Budowa Zachodniej Obwodnicy Szczecina (ZOS) jest ważną inwestycją. W jej ciągu ma powstać również jeden z dłuższych tuneli w kraju, którzy będzie przebiegać pod Odrą. Nic więc dziwnego, że GDDKiA chwali się, że podpisano umowy na przygotowanie projektów dwóch odcinków ZOS.
Pierwszy odcinek dokumentacyjny rozpocznie swój bieg od Kołbaskowa (węzeł Szczecin Zachód). Trasa będzie prowadziła w kierunku północnym, omijając od zachodu Szczecin. Odcinek ten zakończy się przed węzłem Police. Łączna długość tego fragmentu to 25,5 km. Dokumentację wykona konsorcjum firm TPF i Databout w ciągu 13 miesięcy.
Drugi odcinek rozpocznie się od węzła Police, który jest zlokalizowany w pobliżu wylotu z tunelu pod Odrą. Ten odcinek będzie biegł głównie w kierunku wschodnim, przechodząc tunelem pod rzeką Odrą i obszarem zakładów chemicznych w Policach. Odcinek o długości 23,41 km zakończy się na węźle Goleniów Północ łączącym obecnie drogi ekspresowe S3 i S6. Dokumentacja do tego fragmentu powstanie w przeciągu 15 miesięcy i zajmie się tym firma Voessing Polska.
Zachodnia Obwodnica Szczecina?będzie miała długość ok. 48,6 km.?Ominie aglomerację szczecińską?od?zachodu i?północy. Droga na wysokości Polic przejdzie pod?Odrą wcześniej wspomnianym tunelem.?Sąsiedztwo instalacji przemysłowych zakładów chemicznych w Policach spowodowało konieczność wydłużenia tunelu?z 3,5?do 5 km.?Będzie to drugi, obok budowanego tunelu pod Świną, obiekt tego typu?na Pomorzu Zachodnim i jednocześnie najdłuższy tunel w Polsce.
Nowa trasa będzie stanowiła alternatywę dla obecnego szlaku S3/A6 omijającego Szczecin od południa oraz wschodu i razem z nim utworzy ring wokół miasta. Droga znacząco poprawi skomunikowanie całej aglomeracji szczecińskiej z siecią dróg szybkiego ruchu na terenie woj. zachodniopomorskiego.