GDDKiA informuje. Podpisano umowy na projekt Zachodniej Obwodnicy Szczecina

GDDKiA podpisało umowy na przygotowanie projektów Zachodniej Obwodnicy Szczecina w ciągu drogi S6.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

Budowa Zachodniej Obwodnicy Szczecina (ZOS) jest ważną inwestycją. W jej ciągu ma powstać również jeden z dłuższych tuneli w kraju, którzy będzie przebiegać pod Odrą. Nic więc dziwnego, że GDDKiA chwali się, że podpisano umowy na przygotowanie projektów dwóch odcinków ZOS.

Zobacz wideo Transport TBM. Maszyna drążąca wygląda jak z "Gwiezdnych wojen" i jedzie przez pół Polski - na dwa pasy i 10 km/h

Pierwszy odcinek dokumentacyjny rozpocznie swój bieg od Kołbaskowa (węzeł Szczecin Zachód). Trasa będzie prowadziła w kierunku północnym, omijając od zachodu Szczecin. Odcinek ten zakończy się przed węzłem Police. Łączna długość tego fragmentu to 25,5 km. Dokumentację wykona konsorcjum firm TPF i Databout w ciągu 13 miesięcy.

Drugi odcinek rozpocznie się od węzła Police, który jest zlokalizowany w pobliżu wylotu z tunelu pod Odrą. Ten odcinek będzie biegł głównie w kierunku wschodnim, przechodząc tunelem pod rzeką Odrą i obszarem zakładów chemicznych w Policach. Odcinek o długości 23,41 km zakończy się na węźle Goleniów Północ łączącym obecnie drogi ekspresowe S3 i S6. Dokumentacja do tego fragmentu powstanie w przeciągu 15 miesięcy i zajmie się tym firma Voessing Polska.

Ruszyła budowa obwodnicy Metropolii TrójmiejskiejObwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Nazwa brzmi dumnie, a inwestycja właśnie ruszyła

Zachodnia Obwodnica Szczecina?będzie miała długość ok. 48,6 km.?Ominie aglomerację szczecińską?od?zachodu i?północy. Droga na wysokości Polic przejdzie pod?Odrą wcześniej wspomnianym tunelem.?Sąsiedztwo instalacji przemysłowych zakładów chemicznych w Policach spowodowało konieczność wydłużenia tunelu?z 3,5?do 5 km.?Będzie to drugi, obok budowanego tunelu pod Świną, obiekt tego typu?na Pomorzu Zachodnim i jednocześnie najdłuższy tunel w Polsce.

Nowa trasa będzie stanowiła alternatywę dla obecnego szlaku S3/A6 omijającego Szczecin od południa oraz wschodu i razem z nim utworzy ring wokół miasta. Droga znacząco poprawi skomunikowanie całej aglomeracji szczecińskiej z siecią dróg szybkiego ruchu na terenie woj. zachodniopomorskiego.

Więcej o: