Ruszają prace na S17. Z Zamościa do granicy z Ukrainą trwają prace

GDDKiA poinformowało, że ruszyły prace na dwóch odcinkach S17. Dzięki temu wszystkie fragmenty od Zamościa do Hrebennem są już w realizacji.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

GDDKiA lubi chwalić się inwestycjami, które trafiły do realizacji. Natomiast trasa S17 jest jedną z ważniejszych w ich zestawieniu.

Zobacz wideo Transport TBM. Maszyna drążąca wygląda jak z "Gwiezdnych wojen" i jedzie przez pół Polski - na dwa pasy i 10 km/h

Właśnie poinformowano, że do budowy trafiły dwa kolejne fragmenty, które wspólnie mają około 36 km. Pierwszy z nich to fragment Zamość Południe - Tomaszów Lubelski Północ, którego długość wynosi 18,5 km. Jego budową zajmuje się firma Kolin.

Wspomniany fragment przebiegać będzie wzdłuż obecnej drogi krajowej nr 17 po jej wschodniej stronie. Za węzłem Zamość Południe nowa trasa ominie las w Księżostanach, a następnie zbliży się do DK17. W ramach inwestycji powstanie m.in. węzeł Tarnawatka na skrzyżowaniu z drogą prowadzącą w kierunku Łaszczowa, a także para Miejsc Obsługi Podróżnych Krynice oraz Obwód Utrzymania Drogi Ekspresowej. Za Tarnawatką trasa przebiegać będzie w korytarzu obecnej DK17 i zakończy się w okolicach Dąbrowy Tomaszowskiej, gdzie połączy się obwodnicą Tomaszowa Lubelskiego.?Planowanych jest 19 obiektów inżynierskich, w tym m.in. cztery estakady, cztery mosty, siedem wiaduktów, kładka dla pieszych oraz trzy przejścia dla zwierząt dużych i średnich.

Drugi odcinek zaczynać się będzie od Tomaszów Lubelski Południe do Hrebenne. Ma on 17,5 km długości, a jego wykonawcą jest Budimex. Rozpocznie się on za węzłem Tomaszów Lubelski Południe, gdzie trasa przetnie obecną drogę krajową i pobiegnie po jej zachodniej stronie. Ominie Lubyczę Królewską i dalej poprowadzona będzie w korytarzu obecnej DK17. Zakończenie odcinka zaplanowano na włączeniu do istniejącej obwodnicy Hrebennego.?Planowanych jest 11 obiektów inżynierskich, w tym trzy estakady, most, pięć wiaduktów oraz dwa przejścia dla zwierząt. 

Wykonawcy wspomnianych fragmentów będą odpowiedzialni za wybudowanie drogi ekspresowej o przekroju dwujezdniowym (dwa pasy ruchu w obu kierunkach z pasami awaryjnymi). 

Więcej o: