Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl
Peugeot 205 GTI to dla niektórych ikona hot hatchy. Ma wielu zwolenników, więc nic dziwnego, że któryś z nich chciał lekko uwspółcześnić ten model.
Nazywa się po prostu Tolman Edition. Peugeot 205 GTI zaczyna w warsztacie w Warwickshire jako goła metalowa skorupa, która otrzymuje ochronę przed korozją, uderzeniami kamieni i powłokę ceramiczną Wszystko to zanim Tolman przystąpi do pracy nad ulepszeniem każdego innego aspektu samochodu.
Jednym z najbardziej znaczących ulepszeń jest zamontowanie mocno zmodyfikowanego silnika o pojemności 1,9 litra. Silnik posiada m.in. aluminiowy blok i nowe wałki rozrządu, co oznacza, że ??czterocylindrowy silnik generuje ponad 200 KM. Tolman wyposażył również ECU Motec w przepustnicę typu fly-by-wire i wydech ze stali nierdzewnej. Pomocny w przeniesieniu tej mocy na ziemię jest mechanizm różnicowy Quaife ATB.
Tolman pracował również nad skrzynią biegów wyposażając 205 GTI w ulepszone drążki zmiany biegów i tuleje, aby zapewnić płynniejsze zmiany biegów.
W dalszej kolejności firma zajęła się podwoziem auta. Dostroiła amortyzatory Bilstein, zamontowała regulowane dolne wahacze, nowy tylny stabilizator, ulepszone wspomaganie kierownicy i opcjonalny duży pakiet hamulców z zaciskami AP Racing i przewody hamulcowe ze stali nierdzewnej.
W kabinie Tolman wyposażył 205 GTI w opcjonalny wyświetlacz cyfrowych wskaźników Motec LCD, w pełni odnowione siedzenia, nowe dywaniki, kierownica z Alcantary, system audio Blaupunkt z subwooferem i Bluetooth. Właściciel tego pierwszego egzemplarza wyposażył go również w system bezpieczeństwa obejmujący zdalny zamek centralny, zintegrowany alarm, immobilizer, system śledzenia i sterowanie za pomocą smartfona.
Cena Peugeota 205 GTI przerobionego przez Tolman Engineering zaczyna się od 55.000 funtów.