Wydrążony tunel na S1 ma 830 metrów długości. Do przebicia jest jeszcze jeden

Drogowcy pracujący przy budowie trasy S1 na odcinku Przybędza - Milówka wydrążyli tunel we wschodnim stoku masywu Baraniej Góry. To jednak nie koniec prac, bo do przebicia jest jest jeszcze jeden tunel.

Nowe odcinki drogi ekspresowej S1 są budowane na terenie województwa śląskiego. Trasa ta po ukończeniu będzie mieć kluczowe znaczenie dla prowadzenia międzynarodowej komunikacji i wymiany gospodarczej ze Słowacją i państwami Europy Południowej.

Drogowcy 22 listopada poinformowali o ważnym sukcesie na placu budowy drogi ekspresowej S1 Przybędza - Milówka, która powstaje od końca 2019 r. We wschodnim stoku wzniesienia Glinne w masywie Baraniej Góry, drążenie tunelu zostało zakończone przebiciem. Tunel ma długość 830 m, a wysokość skrajni pionowej to 4,7 m.

Do przebicia pierwszej nawy, którą pobiegnie jezdnia z południa w kierunku Żywca, doszło 28 października. We wtorek 22 listopada przebito drugą nawę, a tym samym cały tunel. Każda z naw będzie posiadała dwa pasy ruchu o szerokości po 3,5 m każdy, opaski awaryjne o łącznej szerokości 1,2 m oraz obustronne chodniki ewakuacyjne o szerokości 1 m.

 

Wykonawca nie zamierza jednak odpoczywać. Teraz skupi się na dokończeniu drążenia drugiego - również dwunawowego tunelu, który będzie liczył około 1000 m długości. Tunel umiejscowiony jest w południowo-wschodnim stoku wzniesienia Żarek i częściowo północno-wschodnim stoku wzniesienia Mała Barania - Białożyński Groń. Jak informują drogowcy, na jezdni w kierunku Zwardonia do połączenia postało wydrążenie jeszcze 470 m. W sąsiedniej nawie na jezdni w kierunku Żywca brakuje jeszcze 550 m.

Zakończenie budowy odcinka S1 Przybędza - Milówka planowane jest na III kwartał 2024 r. Inwestycje realizuje konsorcjum firm Mirbud, Kobylarnia oraz Zrzeszenie Budowlane Interbudmontaż. Wartość kontraktu to 1 378 952 702,84 zł, który jest współfinansowany ze środków unijnych.

Więcej wiadomości na temat infrastruktury drogowej znajdziesz na Gazeta.pl.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.