Toyota pokazała swój nowy hit. Ma fotowoltaikę na dachu i jest dużo szybszy

Toyota oficjalnie zaprezentowała model Prius piątej generacji. To jeden z najpopularniejszych samochodów hybrydowych na świecie. Pod maskę trafił nowy napęd hybrydowy typu plug-in. To jedyna konfiguracja, która będzie oferowana w Europie.

Nowa Toyota Prius mocno nawiązuje do poprzedników, ale otrzymał mocno odświeżone, bardziej opływowe i dynamicznie stylizowane nadwozie. Styliści japońskiej marki zadbali o atrakcyjne detale, takie jak ostre kształty przednich świateł czy trójwymiarowy tylny pas LED.

Więcej ciekawych newsów motoryzacyjnych znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl

Całość postawiono na nowych, 19-calowych felgach. Model piątej generacji jest o 50 mm niższy i 46 mm krótszy od dotychczasowego modelu. Zwiększono tylko szerokość nadwozia (o 22 mm) oraz rozstaw osi (o 50 mm). Piąte wcielenie Toyoty Prius zbudowano na modularnej platformie TNGA, ale w przypadku tego modelu zastosowano kompaktowy wariant GA-C, który trafi do kolejnych generacji Corolli, RAV4 oraz C-HR.

Zobacz wideo

We wnętrzu znajdziemy odniesienie do stylizacji nadwozia. Panuje minimalistyczny design, a główną role odgrywają dwa wyświetlacze. Wprawne oko zauważy od razu, że trochę przypomina kokpit elektrycznego modelu bZ4X. Inżynierowie wbrew panującym trendom postanowili zostawić sporą liczbę fizycznych przycisków na kierownicy i kokpicie.

Najważniejsza zmiana skrywa się pod maską. Hybrydowy zestaw typu plug-in składa się z 2-litrowego silnika benzynowego (148 KM) i dodatkowego silnika elektrycznego (160 KM). Maksymalna moc systemowa podawana przez producenta wynosi 223 KM. Sprint od zera do "setki" zajmuje tylko 6,7 sekundy.

 To ogromny wzrost w porównaniu z Priusem oferowanym przez ostatnie lata w Europie. Samochód oferował 122 KM maksymalnej mocy oraz przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 11,1 s.

Toyota Prius 2019Toyota Prius z silnikiem spalinowym na wodór. Jednak dopiero w 2025 r.

Akumulatory zamontowane pod tylną kanapą oferują 13,5 kWh pojemności. Dzięki temu zasięg w trybie elektrycznym powinien być zauważalnie wyższy. Nowy Prius to hybryda ładowana z gniazdka, ale producent na zdradził zbyt wielu szczegółów na temat specyfikacji nowego układu hybrydowego. Wiadomo tylko, że samochód można wyposażyć w panele fotowoltaiczne na dachu. W ciągu roku będą w stanie wyprodukować prąd, który pozwoli przejechać nawet 1250 km.

Europejską premierę nowego Priusa zaplanowano na początek grudnia. Kilka miesięcy później ruszy oficjalna przedsprzedaż modelu.

Więcej o: