Do Polski przyjechał już Peugeot 408. Ceny od 143 000 złotych i od razu wersja Allure

W Polsce pojawił się już pierwszy Peugeot 408. W styczniu będzie ich więcej, ponieważ do klientów zaczną trafiać spalinowe odmiany nowego modelu. Cena? Od 143 000 złotych.

Ile będzie kosztował Peugeot 408 w Polsce?

Już za dwa tygodnie będziemy mieli okazję dokładnie sprawdzić nowego Peugeota 408 podczas premierowych pierwszych jazd. Niewiele później, bo już w styczniu, do polskich kierowców trafią pierwsze spalinowe, 130-konne samochody. Kolejny miesiąc to przyjazd do kraju wersji hybrydowych, z których producent jest najbardziej dumny.

Ambitnie celuje w sprzedaż pół na pół, ale doświadczenie z innych modeli Peugeota każe raczej sądzić, że, przynajmniej na początku, to 408 1.2 PureTech będzie stanowił większość sprzedaży nad Wisłą. Cennik bazowej propozycji w gamie otwiera 143 000 złotych. Gdzieś w przyszłym roku klasyczny trzycylindrowy benzyniak zostanie zastąpiony przez tę samą jednostkę, ale z układem miękkiej hybrydy.

Dwie pozostałe wersje to hybrydy ładowane z gniazdka z silnikiem 1.6 THP o łącznej mocy 180 lub 225 KM. To dokładnie ten sam napęd, co w Peugeocie 308. Możemy się więc spodziewać niezłych osiągów i kilkudziesięciu kilometrów na samym prądzie w realnym życiu. Ile dokładnie, to powiemy wam po pierwszych jazdach. Peugeot obiecuje 62 km wg WLTP. Ceny startują odpowiednio od 190 550 i 202 850 złotych.

Z czasem ofertę uzupełni jeszcze wersja stuprocentowo elektryczna. Szczegółów nie znamy, ale na 99 proc. również będzie to dokładnie ten sam e-napęd, co w 308.

Zobacz wideo [MATERIAŁ PROMOCYJNY] Peugeot 408 na pierwszym filmie

Wyposażenie Peugeota 408

Nad Wisłę nie przyjadą bazowe wersje wyposażenia. Polski cennik otwiera już naprawdę bogato wyposażona wersja Allure. To właśnie dla niej podaliśmy ceny 1.2 PureTech 130 i 180-konnej hybrydy. Tak prezentują się najciekawsze punkty wyposażenia standardowego:

  • Automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja wraz z AirQuality System
  • System aktywnego monitorowania pasa ruchu
  • Automatyczne sterowanie światłami mijania/ drogowymi
  • System bezkluczykowego uruchamiania pojazdu
  • Bezprzewodowyinterfejs Mirror Screen (Apple CarPlay /Android Auto)
  • Centralny ekran dotykowy 10" z programowalnymi wirtualnymi przyciskami i Toggles
  • Wbudowana nawigacja satelitarna
  • System automatycznego hamowania awaryjnego (kamera)
  • HYBRID:System automatycznego hamowania awaryjnego wykrywający pieszych i działający w warunkach nocnych(kamera + radar)
  • HYBRID:Tempomat adaptacyjny z funkcją Stop&Go
  • Peugeot i Cockpit® z konfigurowalnym wyświetlaczem kierowcy 10"
  • HYBRID: System rozszerzonego rozpoznawania znaków drogowych
  • Reflektory przednie LED
  • Oświelenie LED deski rozdzielczej oraz przednich drzwi Smart Multidrive z możliwością wyboru koloru
  • Czujniki parkowania z tyłu wraz z kamerą cofania
  • Przyciemniane szyby boczne tylne oraz szyba drzwi bagażnika

225-konna hybryda dostępna jest od wyższej wersji Allure Pack. Poszerza ona powyższą listę o:

  • System bezkluczykowego dostępu i uruchamiania pojazdu
  • Czujniki parkowania z przodu
  • System automatycznego hamowania awaryjnego wykrywający pieszych i działający w warunkach nocnych (kamera + radar)
  • Tempomat adaptacyjny z funkcją Stop&Go
  • System rozszerzonego rozpoznawania znaków drogowych
  • Długodystansowy system monitorowania martwego pola
  • Ostrzeganie podczas cofania o wykryciu poprzecznie poruszających się pojazdów

Peugeot 408 w PolscePeugeot 408 w Polsce fot. Peugeot

Peugeot 408 w PolscePeugeot 408 w Polsce fot. Peugeot

Kto powinien zainteresować się Peugeotem 408?

Peugeot 408 ma interesujące wymiary: 469 cm długości, 185 cm szerokości i 148 cm wysokości, a jego rozstaw osi mierzy 279 cm. To całkiem sporo jak na kompaktowy model. W ofercie wpisze się pomiędzy 308 i 508, ale zerka też na wszelkiej maści crossovery i SUV-y. W koncernie Stellantis bardzo bliskim modelem jest trochę mniejszy Citroen C4 X. Poza krewniakiem Peugeot 408 będzie patrzył głównie na Kię XCeed i Renault Arkanę. Ma też ambicje poważnego podgryzania klasy premium.

Świadczy o tym bogate wyposażenie (nowe multimedia i armia systemów z kamerą Night Vision na czele), piękne wykończenie w wyższych wersjach oraz awangardowa stylistyka.

Z drugiej strony Peugeot 408 chce uchodzić za prymusa pod względem przestronności i praktyczności, który pod tym względem uciekł z segmentu C i może się wyróżniać na tle większych aut oraz SUV-ów. Rzeczywiście miejsce na nogi na tylnej kanapie imponuje, choć mam wrażenie, że miałem go mało na głowę (180 cm wzrostu), na pewno przyjrzę się temu bardziej za dwa tygodnie i wrócę do was z wrażeniami.

Nie mam za to żadnych zastrzeżeń do bagażnika. Nawet w wersji hybrydowej, gdzie trochę przestrzeni zabiera akumulator, ma 471 l. Jeśli zdecydujecie się na wersję z klasycznym napędem, to wrzucicie do niego naprawdę wszystko. 536 l w szeroko pojętym segmencie C to znakomity wynik.

Na dzisiejszej prezentacji trudno było zrobić zdjęcia prezentujące 408 w pełnej krasie. Mamy jednak kilka z międzynarodowej. Naszych:

Peugeot 408Peugeot 408 fot. ŁK

Peugeot 408Peugeot 408 fot. ŁK

Peugeot 408Peugeot 408 fot. ŁK

Peugeot 408Peugeot 408 fot. ŁK

Peugeot 408Peugeot 408 fot. ŁK

Peugeot 408Peugeot 408 fot. ŁK

Peugeot 408 - czekamy na test

Już niedługo sprawdzimy, jak jeździ Peugeot 408, a jego praktyczność poddamy prawdziwej próbie. Zapowiada się bardzo ciekawa premiera i samochód, który wjedzie idealnie pomiędzy kilka segmentów. Czy znajdzie dla siebie miejsce na polskim rynku? Zobaczymy!

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.