Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl
W tym miesiącu Kevin Hart był na targach SEMA, aby po raz pierwszy zobaczyć swój nowo ukończony, zmodyfikowany Buick Grand National. Teraz zespół odpowiedzialny za tego restomoda (Salvaggio Design) opublikował zdjęcia i informacje o tym projekcie.
Nazwany został Mrocznym Rycerzem (Dark Knight). Auto bazuje na modelu Buick Regal Grand National T-Top z 1987 roku i został zaprojektowany tak, aby Hart miał się czym bawić, podczas gdy jego całkowicie oryginalny Buick GNX z 1987 roku stoi w garażu.
Hart razem z Salvaggio Design zdecydowali się zrezygnować z silnika V8 jaki jest najczęściej wkładany do restomodów, na rzecz bardziej oryginalnego brzmienia, czyli V6. Znaleźli silnik o pojemności 3,6 L z podwójnym turbodoładowaniem z Cadillaca ATS-V.
Pierwotnie jednostka ta wytwarzała 470 KM mocy i 603 Nm momentu obrotowego. Jednak przeszła ona modyfikację wykonaną przez Gearhead Fabrications, którzy usunęli wszystko co zbędny w tym jedną turbosprężarkę. Po wszystkich zmianach silnik generuje 659 KM mocy na 103-oktanowym paliwie.
Modyfikacje na tym się jednak nie kończą, ponieważ zespół zamierza zamontować w silniku wydajne wałki rozrządu, które według niego mogłyby podnieść moc powyżej 710 KM na paliwie wyścigowym. Tak czy inaczej, silnik przenosi swoją moc za pośrednictwem ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów Cadillaca.
Aby poradzić sobie z tą dodatkową mocą, samochód osadzono na niestandardowej, spawanej ramie podwozia Salvaggio z pakietem przedniego zawieszenia Detroit Speed ??& Engineering X-Gen 595. Zwiększa on sztywność z przodu, a czterowahaczowy zestaw DSE z kierownicą Panharda pomaga lepiej prowadzić.
Mroczny Rycerz został wyposażony również w sześciotłoczkowe hamulce Brembo GT z przodu i czterotłoczkowe zaciski z tyłu. Szersze opony (265/30 R19 z przodu i 325/30 R19 z tyłu) pochodzą od Toyo i są zamontowane na felgach HRE, co również pomaga zapewnić Grand National lepszą przyczepność.
Co się tyczy stylistyki, to zespół odpowiedzialny za projekt chciał, aby samochód był ciemny, złowrogi i subtelny. Zamiast poszerzać nadwozie zdecydowano skupić się na szczegółach.
Zmieniono trochę linię nadwozia, zaprojektowano nowe klamki, a wszystko wykończono w kolorze BASF Black. Również przedni zderzak został przeprojektowany, aby zwiększyć przepływ powietrza do silnika i poprawić aerodynamikę. Maska, tylny spojler i lusterka wykonano z włókna węglowego.
W kabinie również wykorzystano włókno węglowe. Ma za zadanie tworzyć kontrast do skórzanych siedzeń w kolorach ciemnoniebieskim i szarym. Całość podkreśla kolor brązowy znajdujący się w szwach, w pasach i otworach wentylacyjnych. Kolor ten został wybrany jako ukłon w stronę paska na broń Batmana.
Trzeba przyznać, że ten restomod jest powściągliwy, ale chyba udało się uzyskać zamierzony efekt.