Kierowca autobusu, tramwaju i pociągu jak policjant? Posłowie szykują zmianę prawa

Kierowcy autobusów, motorniczowie i maszyniści mogą zyskać dodatkową ochronę prawną. Posłowie przygotowują zmianę ustawy, której zadaniem jest wzmocnienie "poczucia godności" u osób, które wykonują taką pracę. Znamy szczegóły poselskiego projektu.

Do Kancelarii Sejmu RP wpłynął poselski projekt nowelizacji Ustawy o transporcie zbiorowym. Autorzy domagają się w nim zagwarantowania większego bezpieczeństwa dla osób zajmujących się przewozem w transporcie publicznym.

Więcej ciekawych newsów motoryzacyjnych znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl

Zgodnie z tym projektem kierowcy autobusów miejskich, motorniczy lub maszyniści pociągów podmiejskich mogliby zyskać ochronę prawną podobną do tej, jaką mają np. policjanci. Na czele wnioskodawców projektu stanął poseł lewicy Marek Rutka.

Zobacz wideo [MATERIAŁ SPONSOROWANY] "Lodowy pałac" w Szczecinie robi wielkie wrażenie. Podobnie jak Mercedes-AMG SL Roadster, który nas tam zawiózł

Projekt ogranicza się do wprowadzenia niewielkiej, ale znaczącej zmiany w art. 49a ustawy, która miałaby stanowić: 

Osoba wykonująca przewóz osób w publicznym transporcie zbiorowym podczas kierowania środkami transportu i w związku z kierowaniem nimi korzysta z ochrony przewidzianej dla funkcjonariusza publicznego na zasadach określonych w ustawie z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny 

Autorzy projektu zwracają uwagę na konieczność zwiększenia poczucia bezpieczeństwa osób wykonujących przewozy w publicznym transporcie. Zapewnienie większej ochrony prawnej pozwoli zagwarantować kierowcom, motorniczym i maszynistom większe bezpieczeństwo.

Zabezpieczy ich również przez potencjalnymi atakami - werbalnymi i fizycznymi. Sporadycznie dochodzi do takich sytuacji ze strony pasażerów lub osób postronnych.

Serwis prawodrogowe.pl poinformował, że poselski projekt zmian w Ustawie o transporcie zbiorowym został skierowany do Biura Legislacyjnego i Biura Analiz Sejmowych. Przed projektem cały proces legislacyjny.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.