Transitem na kemping? Tak i to daleko za drogę

Ford zaprezentował bardziej terenową odmianę Transita. W dodatku takiego, w którym można spać.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

Kampery w ostatnich latach zyskały na popularności. Wszystkie większe auta dostawcze chętnie zmieniano w tego typu pojazdy. Ford również się do nich zalicza. Jednak stworzył Transita, który w szczególności się będzie do tego nadawać. Na rynek amerykański wygląda solidniej niż nasza europejska wersja. Nazywa się Trail.

Zobacz wideo Ford E-Transit Custom na pierwszym wideo

Ford Transit Trail wyróżnia się przeprojektowanym grillem z zintegrowanymi światłami. Chociaż nie ma napisu FORD jak wersja Raptor, to ma przyciemniane przednie światła, niepomalowany zderzak i płytę ochronną. Z boku widać szersze nadkola, osłony i stopnie do łatwiejszego wchodzenia na pokład.

Wersja Trail charakteryzuje się większym prześwitem (około 9 cm) i dodano jej nowe 16-calowe felgi aluminiowe z oponami terenowymi 30,5-calowymi Goodyear Wrangler Workhorse. Do tego jest w standardzie napęd na wszystkie koła, zatem jest to auto, którym aż chce się zjechać z drogi.

Dostawczak dostępny jest w wersji przedłużanej i zwykłej. W największej wersji auto oferuje 13,79 m3 pojemności przy 4267 mm długości. Obojętnie od wersji, wysokości przestrzeni bagażowej to 196 cm.

Chociaż Ford Transit Trail nie wyjeżdża z fabryki jako gotowy kamper, to firma wprowadziła szereg poprawek, aby był gotowy do ewentualnej zmiany. Należą do nich obrotowe siedzenia z przodu, górna półka, podświetlane osłony przeciwsłoneczne oraz obszary do powieszenia szafek, półek, łóżek lub dowolnych dodatków do majsterkowania.

Przyciemniane szyby i brak tylnych okien zapewniają wystarczającą prywatność, a opcjonalny wentylator dachowy gwarantuje wentylację kabiny. Ponadto standardowe wyposażenie obejmuje 12-calowy ekran dotykowy z systemem informacyjno-rozrywkowym SYNC4 oraz mnóstwo gniazdek do ładowania wszelkiego rodzaju urządzeń (110 V, 12 V i USB).

Do tego jest jeszcze Uplifter Package. Oddaje on użytkownikom możliwość zasilania zewnętrznych urządzeń, większą konsolę środkową, więcej bezpieczników, dwa akumulatory AGM oraz dodatkowe okablowanie.

Ford Transit Trail jest wyposażony w 3,5-litrowy silnik EcoBoost V6 o mocy 314 KM i 541 Nm momentu obrotowego. Moc przekazywana jest na wszystkie koła przez 10-biegową automatyczną skrzynię biegów. Auto oferuje pięć trybów jazdy do wyboru: Normal, Eco, Mud/Ruts, Hol/Haul i Slippery.

Ford Transit Trail jest montowany w Missouri, a pierwsze dostawy spodziewane są na wiosnę 2023 roku. Jego cena zaczyna się od 65.975 dolarów.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.