Kontrola przeszła pozytywnie. S19 Sokołów Małopolski - Jasionka zyska drugą jezdnię

Pozytywny wynik kontroli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych przetargu dotyczącego dobudowy drugiej jezdni drogi ekspresowej S19 Sokołów Małopolski Północ - Jasionka. Teraz ostatnie formalności i podpisanie umowy.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

Jak informuje GDDKiA do przetargu złożono osiem ofert. Najkorzystniejszą okazała się ta od firmy Strabag. Teraz po kontroli Prezesa UZP, która była pozytywna wykonawca musi złożyć gwarancję należytego wykonania robót, która to otworzy możliwość podpisania umowy.

Zobacz wideo Jaki był najlepszy samochód 2022 roku? Zaczynamy głosowanie w plebiscycie The Best of Moto!

Przetarg dotyczył dobudowy drugiej jezdni drogi ekspresowej S19 Sokołów Małopolski Północ – Jasionka. Aktualnie trasa ta na tym odcinku posiada trzypasową jezdnię w układzie 2+1, bez pasa rozdziału kierunków jazdy. Po rozbudowie będzie posiadała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, pas awaryjny o szerokości 2,5 m oraz pobocza.

Inwestycja będzie realizowana na terenie powiatu rzeszowskiego (gmina Sokołów Małopolski i gmina Trzebownisko) i łańcuckiego (gmina Czarna), w bezpośrednim sąsiedztwie już istniejącej, pierwszej jezdni drogi ekspresowej. 

Poza rozbudową trasy, wykonawca będzie musiał przerobić istniejące obiekty inżynierskie i urządzenia ochrony środowiska. Przebudowane zostaną kolidujące drogi poprzeczne, cieki wodne oraz infrastruktura techniczna.

Węzły Sokołów Małopolski Północ i Jasionka, które posiadają pełny, docelowy przekrój dwujezdniowy, nie będą wymagały rozbudowy. Łączna długość planowanych do rozbudowy odcinków drogi wynosi ok. 13,8 km

W ramach prac powstaną także nowe obiekty np. estakada o długości 157,5 m w miejscowości Nienadówka, dwa wiadukty (w tym jeden z funkcją przejścia dla zwierząt średnich), trzynaście przejść dla zwierząt, przejazd gospodarczy i dwa przepusty.

Pod kątem ochrony środowiska również zostaną podjęte inwestycje, zostaną wykonane cztery przejścia dla zwierząt średnich (jedno zespolone z wiaduktem), cztery przejścia dla zwierząt małych, osiem przejść dla płazów, ponad 3 km ekranów akustycznych oraz zbiorniki retencyjne (13 otwartych i 4 zamknięte). Powstaną też urządzenia oczyszczające ścieki opadowe z jezdni i osłony przeciwolśnieniowe. 

Ponadto w ramach inwestycji istniejący MOP Stobierna (kierunek Lublin) zostanie rozbudowany, co oznacza, że w przyszłości będzie mogła powstać tu stacja paliw.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.