Dni Elektryfikacji Toyoty. Odwiedziło je 45.000 osób

Beyond Zero - Dni Elektryfikacji w salonach Toyoty to cykl spotkań, gdzie odwiedzający mogli zapoznać się z różnymi formami napędu i zapoznać się z modelami marki. Właśnie się skończyły.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

W salonach Toyoty przez kilka miesięcy organizowany był cykl spotkań Beyond Zero – Dni Elektryfikacji. Teraz producent podsumowuje ten cykl wydarzeń.

Zobacz wideo Co Polacy myślą o elektromobilności? Zbadaliśmy to, a raport omówimy z ekspertem z Toyota Motor Poland

W ciągu 10 tygodni w salonach marki odbyło 57 spotkań w 46 miastach, w których wzięło udział ponad 45 000 osób. Zainteresowanie było dwukrotnie większe niż podczas jakichkolwiek Dni Otwartych zorganizowanych do tej pory w salonach marki.

Podczas każdego spotkania autoryzowane salony Toyoty na jeden dzień stawały się interaktywnym centrum nauki. Jego główną część stanowiła ekspozycja modeli produkcyjnych, z których każdy krył pod maską jedną z czterech technologii zelektryfikowanych napędów Toyoty.

Obok zupełnych nowości, czyli Corolli Cross z najnowszym napędem hybrydowym piątej generacji i Toyoty bZ4X, pierwszego globalnego modelu marki z linii bZ (beyond Zero) z elektrycznym napędem na baterie, stanęły dwa auta, które można spotkać na polskich drogach.

Pierwszy z nich to RAV4 Plug-in Hybrid z układem hybrydowym typu plug-in o średnim zasięgu 75 km w trybie elektrycznym, zaś drugi to Toyota Mirai z napędem elektrycznym na wodór drugiej generacji, która oczyszcza powietrze podczas jazdy.

Przy każdym modelu umieszczono duży panel multimedialny prezentujący zasady działania danego napędu, jego historię i ciekawostki na jego temat.

Atrakcją okazała się również Strefa Nauki, w której każdy mógł przeprowadzić eksperymenty pokazujące działanie technologii Toyoty, takie jak miniatura hybrydowej przekładni planetarnej, wodorowy sedan Mirai w skali 1:10, modele prezentujące działanie samochodu elektrycznego na baterie oraz przykłady różnych sposobów wykorzystania wodoru w motoryzacji i energetyce.

Na miejscu czekali eksperci, którzy wyjaśniali działanie poszczególnych napędów, a także można było wziąć udział w prezentacjach i wykładach oraz sprawdzić swoją wiedzę w quizie technologicznym.

Większość pytań odwiedzających dotyczyły m.in. zmian w napędzie hybrydowym piątej generacji, działania pompy ciepła w RAV4 Plug-in i bZ4X, systemu chłodzenia baterii w elektrycznym SUV-ie bZ4X, żywotności ogniw paliwowych Toyoty Mirai czy tankowania wodoru.

Więcej o:
Copyright © Agora SA