Lubisz Porsche 911 GT3, ale Cię nie stać? Teraz jest wersja T

Gama Porsche 911 rozszerza się. Już niedługo będzie można zamówić model Carrera T.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

Porsche lubi tworzyć różne wersje swoich samochodów. Sama 911-ka ma wersje turbo, kabrio, półkabrio, lekkie, mniej lekkie, limitowane itd. Ogólnie jest tego dużo. Teraz do kolekcji dojdzie kolejna odmiana – Carrera T.

Zobacz wideo Elegancki, ekstrawagancki, wyjątkowy. Tak o najnowszej 911 Targa mówią w Porsche. Czy mają rację? Zobaczcie!

Zapowiadany jako lekki i zabawny wariant turystyczny, model mieści się pomiędzy 911 Carrera i 911 Carrera S. Jest wyposażony w 3,0-litrowy, sześciocylindrowy silnik z podwójnym turbodoładowaniem, który rozwija 384 KM i 448 Nm momentu obrotowego.

911 Carrera T jest na diecie. Ma zmniejszoną izolację akustyczną, siedmiobiegową manualną skrzynię biegów i usunięte tylne siedzenie. Na tym nie kończą się działania mające na celu zmniejszenie masy, ponieważ projektanci wyposażyli samochód w cieńszą szybę i mniejszą, bardziej kompaktową baterię. Dzięki tym zmianom model waga auta wynosi 1476 kg, czyli o 45 kg mniej niż 911 Carrera wyposażone w skrzynię PDK.

Nacisk na osiągi zauważalny jest również w innym miejscu. 911 T wyposażone jest w zawieszenie PASM, które zmniejsza wysokość pojazdu o 10 mm. Model może się również pochwalić pakietem Sport Chrono, sportowym układem wydechowym i mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu z Porsche Torque Vectoring.

Porsche 911 Turbo od Carlex DesignPolacy poprawili Porsche 911 Turbo. Kolejny, niezwykły projekt od Carlex Design

Jeśli chodzi o osiągi, to 911 Carrera T potrzebuje 4,5 sekundy, aby rozpędzić się od 0 do 100 km/h. Prędkość maksymalna wynosi 291 km/h. Klienci mogą również zamówić wersję ze skrzynią PDK, która potrzebuje rozpędzić auto do 100 km/h w około 4 s.

Jeśli chodzi o stylistykę, to nie ma za dużo do powiedzenia. Na przedzie znajdują się elementy w kolorze Agate Grey, a także koła Carrera S w kolorze Titanium Grey, które mają 20 cali z przodu i 21 cali z tyłu. Większe zmiany zachodzą w kabinie, ponieważ kupujący znajdą sportową kierownicę GT, czterokierunkowe sportowe fotele Plus i ciemnoszare akcenty, a także matową czerń i błyszczącą czerń.

W opcjach znajdują się tylne siedzenia, a także pakiet Carrera T, na który składają się pasy bezpieczeństwa w kolorze Slate Grey lub Lizard Green, a także paski na siedzeniach i kontrastowe szwy. Pakiet zawiera również pasujące dywaniki podłogowe i logo 911 na zagłówkach.

Porsche 911 Carrera T trafi do dealerów w lutym 2023 roku. Cena w Niemczech zaczyna się od 123.845 euro.

Więcej o: