Ford upamiętnia wygrane w Le Mans. Ostatni model z serii specjalnej

Ford przedstawił ostatnią z edycji specjalnych Forda GT trzeciej generacji. Ford GT LM Edition 2022 upamiętnia jedyny amerykański samochód wyścigowy odnoszący sukcesy w Le Mans w 2016 roku i wygrane w 1966 r.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

Ford GT to bardzo rzadki samochód. Edycje specjalne to już prawdziwa rzadkość. Nic więc dziwnego, że 20 ostatnich sztuk tego modelu w wersji LM Edition będzie miało wymiar kolekcjonerski.

Zobacz wideo Ford Mustang Mach 1 wciąż potrafi być szalony, ale nie bryka już jak nieokiełznany kucyk

Nadwozie z włókna węglowego limitowanej edycji Forda GT LM pokryte jest lakierem Liquid Silver, zadbano również o unikalne wykończenia w kolorze czerwonym lub niebieskim, nawiązujące do czerwono-niebieskiego malowania Forda GT nr 68, który zwyciężył w Le Mans. 

Klienci jednak mają również coś do powiedzenia, jeśli chodzi o kolorystykę, mogą wybrać wykończenia z włókna węglowego barwionego na czerwono lub niebiesko, które podkreślają właściwości aerodynamiczne supersamochodu. Należą do nich wykonane z ultralekkiego materiału przyciemnienia na przednim splitterze, progach bocznych i progach drzwiowych, a także żaluzje we wnęce silnika, wsporniki lusterek i tylny dyfuzor. Wyeksponowane, błyszczące, 20-calowe felgi z włókna węglowego z odpowiednimi czerwonymi lub niebieskimi akcentami wewnętrznymi, a także tytanowe nakrętki i zaciski hamulcowe Brembo lakierowane na czarno stanowią kolejne modernizacje.

Podwójny tytanowy Układ wydechowy jest drukowany w 3D. Charakteryzuje się cykloniczną konstrukcją wnętrza końcówek i podpowiada, że pod maską znajduje się silnik EcoBoost twin-turbo o mocy 660 KM. Nad końcówkami, również tytanowy, reliefowy emblemat GT LM.

Wewnątrz znajdziemy fotele z włókna węglowego pokryte Alcantarą – przy czym fotel kierowcy jest w kolorze czerwonym lub niebieskim, natomiast fotel pasażera w kolorystyce Ebony, z kontrastującymi przeszyciami dopasowanymi do barwy fotela kierowcy, podobnie dobrany jest kolor przycisku uruchamiania silnika.

Deska rozdzielcza jest pokryta skórą i alcantarą w kolorze hebanowym, natomiast słupki i podsufitka są pokryte wyłącznie alcantarą w tej samej barwie. Włókno węglowe zastosowano również w kabinie, na konsoli, przełącznikach wentylacji i dolnych słupkach A z matowym wykończeniem.

Dla upamiętnienia ostatniego zwycięstwa Forda w Le Mans, pracownicy zespołu zlokalizowali silnik Forda GT (nr 69), który zajął trzecie miejsce, a który został zdemontowany i odłożony na półkę po wyścigu. Rozdrobnili jego wał korbowy do postaci proszku i opracowali unikalny stop, który posłużył do wydrukowania trójwymiarowych emblematów, cieszących obecnie oko na deskach rozdzielczych każdego z 20 supersamochodów z edycji specjalnej.

Dostawy zamykającego serię modelu Ford GT LM 2022 rozpoczną się jesienią, a produkcja zakończy się jeszcze w tym roku.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.