Nazwę nowego Punto poprzedza przymiotnik Grande, co sugeruje, że auto jest większe od obecnie produkowanej drugiej generacji. Jest tak w istocie - płytę podłogową wydłużono o 5?cm - do 251?cm, a długość nadwozia przekroczyła 4?m (wynosi teraz 403?cm). Natomiast szerokość i wysokość samochodu wzrosły tylko nieznacznie. Samochód nadal będzie oferowany jako 3- oraz 5-drzwiowy hatchback i dostępny będzie w czterech odmianach wyposażeniowych.
Stylizację sylwetki powierzono studiu Italdesign kierowanemu przez Giorgio Giugiaro, ale projekt powstawał we współpracy z własnym, wyspecjalizowanym ośrodkiem Fiata (Centro Stile Fiat).
Początkowo Grande Punto ma być napędzane jednym z sześciu silników. Do wyboru będą dwie jednostki benzynowe - stosowana już wcześniej
1.2 8V/65?KM i nowa 1.4 8V/77?KM oraz cztery turbodiesle z rodziny Multijet (zasilane układem bezpośredniego, wielo- fazowego wtrysku paliwa typu common rail). Te ostatnie występują w wersjach 1.3 16V o mocy 75?KM lub 90?KM (z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek kierownicy) oraz 1.9/120?KM i 1.9/130 KM. Wszystkie silniki spełniają surowe normy toksyczności spalin Euro 4.
Jest też drugi - obok zwiększenia wymiarów - powód, dla którego Fiat nie ochrzcił swego nowego modelu po prostu Punto (III). Dotychczasowa edycja, wytwarzana od 1999 r. (Punto I zaprezentowano w 1993 r.), a zmodernizowana przed dwoma laty, pozostaje nadal w produkcji. Można przypuszczać, że firma widzi dla niej wciąż miejsce na rynku w rozwijającym się segmencie tanich aut miejskich.
Grande Punto debiutuje w połowie września, w Polsce znajdzie się zapewne na początku przyszłego roku. Fiat specjalizujący się w niewielkich samochodach ma prawdopodobnie nadzieję na kontynuację sukcesu - od premiery przed 12 laty z taśm montażowych zjechało już w sumie ponad sześć milionów egzemplarzy popularnego Punto obu generacji.
Z tyłu zachowano charakterystyczny, pionowy układ świateł Ukształtowaniem przedniej części nadwozia Grande Punto nawiązuje do... Maserati