Pięciodrzwiowy hatchback i usportowione kombi z napędem hybrydowym typu plug-in debiutują w wersji GSe. Silnik spalinowy został zespolony z elektrycznym, a moc systemowa wynosząca 225 KM i 360 Nm maksymalnego momentu obrotowego jest przekazywana na przednią oś poprzez automatyczną skrzynię biegów.
Producent informuje, że Astra GSe w porównaniu do pozostałych wersji Astry, jest jeszcze zwrotniejsza i precyzyjniejsza w prowadzeniu. Inną charakterystykę pracy ma układ kierowniczy, zawieszenie i hamulce. Odmiany GSe są niższe o 10 milimetrów w stosunki do pozostałych wersji Astry, a w ustawieniach ESP podwyższono próg aktywacji z uwzględnieniem potrzeb kierowcy preferującego dynamiczną jazdę.
Astra GSe otrzymała charakterystyczne detale stylistyczne. Z zewnątrz o dynamicznym charakterze informują 18-calowe obręcze kół z lekkiego stopu inspirowane koncepcyjną elektryczną Mantą GSe. Nieco inaczej prezentuje się przedni zderzak wraz z przednim pasem, a na klapie kufra znalazł się emblemat GSe. W kabinie sportowe ambicje podkreślono mocniej wyprofilowanymi przednimi fotelami z tapicerką z alcantary i atestem AGR, które są zarezerwowane tylko dla wersji GSe.
Niemiecki producent deklaruje, że od 2024 r. każdy model z jego oferty będzie dostępny ze zelektryfikowanym napędem, a od 2028 r. będzie sprzedawał w Europie wyłącznie samochody elektryczne. Aktualnie klienci mają do wyboru 12 zelektryfikowanych modeli: od hybryd plug-in, takich jak Grandland i Astra, po samochody o napędzie w pełni elektrycznym, w tym małą Corsę-e i dużą Zafirę-e Life, a także dostawcze Combo-e Cargo i Movano-e.