GSe powraca jako submarka dynamicznych, zelektryfikowanych samochodów marki Opel. Oznaczenie to występowało na takich historycznych modelach, jak Commodore GS/E czy Monza GSE. Kiedyś chodziło o podkreślenie wykorzystania w konstrukcji silnika wtrysku paliwa, a teraz rozwinięcie skrótu będzie dotyczyć samochodów elektrycznych o sportowych właściwościach.
Z wielką przyjemnością ogłaszam powrót GSe jako submarki naszych usportowionych modeli w najbogatszych wersjach, który będzie miał miejsce już w najbliższej przyszłości. Po raz kolejny sięgamy po inspiracje do naszej bogatej tradycji – tak jak w przypadku nowego i entuzjastycznie przyjętego śmiałego i przejrzystego wzornictwa, któremu nadaliśmy współczesne oblicze. W przyszłości emblemat GSe będzie umieszczany na dynamicznych samochodach zapewniających radość z jazdy, jako skrót od Grand Sport electric, w pełni zgodnie z naszymi ambitnymi planami przekształcenia się w markę samochodów wyłącznie elektrycznych
– powiedział Florian Huettl, dyrektor generalny firmy Opel.
Z komunikatu prasowego dowiadujemy się, że oprócz usportowionego wyglądu, przyszli klienci submarki GSe mogą liczyć na zawieszenie zestrojone pod kątem przyjemności z angażującej jazdy. Modele GSe będą łączyć w sobie te atuty z lokalnie bezemisyjną mobilnością w duchu obecnych czasów.
Opel zaprezentował niedawno model Manta GSe, będący nowoczesną interpretacją legendarnej Manty z 1970 r. Na jej przykładzie widać, jak ponadczasową sylwetkę udało się wtedy zaprojektować. Pojazd ten jest też hołdem dla Manty, która niedawno była inspiracją dla nowego oblicza marki Opel Vizor – jednolitego panelu w naturalny sposób integrującego przedni grill, system oświetlenia i logo z błyskawicą. Stylistyka Opel Vizor jest teraz stosowana we wszystkich nowych Oplach.
Niemiecki producent deklaruje, że od 2024 r. każdy model z jego oferty będzie dostępny ze zelektryfikowanym napędem, a od 2028 r. będzie sprzedawał w Europie wyłącznie samochody elektryczne. Aktualnie klienci mają do wyboru 12 zelektryfikowanych modeli: od hybryd plug-in, takich jak Grandland i Astra, po samochody o napędzie w pełni elektrycznym, w tym małą Corsę-e i dużą Zafirę-e Life, a także dostawcze Combo-e Cargo i Movano-e.