Nowy Nissan X-Trail w sprzedaży. Polski cennik czwartej generacji dużego SUV-a

Nissan X-Trail czwartej generacji został oficjalnie zaprezentowany w wersji przeznaczonej na rynek europejski. Nowoczesny SUV od razu zadebiutował w kilku wersjach wyposażenia oraz napędu, a polscy dealerzy już na to auto przyjmują zamówienia.

Nowy Nissan X-Trail zbudowany na płycie podłogowej CMF-C, jest drugim europejskim modelem Nissana, który otrzymał hybrydowy układ napędowy e-POWER. W skład napędu wchodzi wysokowydajny akumulator, silnik spalinowy o pojemności 1.5 litra o zmiennym stopniu sprężania, generator prądu, falownik oraz zamontowany z przodu silnik elektryczny o mocy 150 kW (204 KM). Moc na koła przenoszona jest wyłącznie za pomocą silnika elektrycznego, czego skutkiem jest natychmiastowe i płynne przyspieszenie. System e-POWER wykorzystuje silnik benzynowy jedynie w celu wytwarzania energii elektrycznej.

Samochód w podstawowej odmianie jest dostępny z turbodoładowanym silnikiem o pojemności 1.5 litra uzbrojonym w 12-woltową instalację miękkiej hybrydy. W tej wersji koła napędzane są w tradycyjny sposób. Silnik osiągający moc 120 kW (163 KM) i 300 Nm oferowany będzie wyłącznie w wersji z napędem na przednie koła, gdzie siła napędowa przenoszona jest za pomocą bezstopniowej skrzyni biegów Xtronic. System miękkiej hybrydy zapewnia dostarczenie dodatkowej siły napędowej (moment obrotowy o wartości 6 Nm), dłuższe okresy działania systemu Stop&Start, szybki rozruch oraz funkcję "Coasting Stop", co zmniejsza zarówno zużycie paliwa, jak i emisję CO2. Podczas hamowania energia jest odzyskiwana i gromadzona w akumulatorze litowo-jonowym, a następnie wykorzystywana do zasilania układów elektrycznych samochodu po wyłączeniu silnika.

W hybrydowym X-Trailu e-POWER dostępny będzie także napęd na cztery koła e-4ORCE. Układ z dwoma silnikami elektrycznymi generuje całkowitą moc 157 kW (213 KM), a dzięki tylnemu silnikowi o mocy 100 kW pozwala na dynamiczne przyspieszanie od 0 do 100 km/h w 7 sekund. System uzyskuje odpowiednią siłę napędową na tylnej osi 10 000 razy szybciej niż mechaniczny układ napędu na cztery koła, a ciągła redystrybucja momentu obrotowego i niemal idealne rozłożenie masy pojazdu przyczynią się do pewniejszego prowadzenia i większego komfortu jazdy.

 

Nissan X-Trail czwarta generacja - ceny w Polsce

Polscy klienci już mogą zamówić nowego Nissana X-Trail w ramach przedsprzedaży. Dostawy rozpoczną się w grudniu. Auto dostępne będzie w dwóch wersjach wyposażenia.

N-Connecta z benzynowym silnikiem 1.5 VC-T o mocy 163 KM, napędem na przednią oś i automatyczną przekładnią Xtronic w wersji 5-osobowej dostępny będzie w cenie startującej od 181 500 zł. Cena tego modelu w odmianie 7-osobowej zaczyna się od 185 500 zł. X-Trail z tym samym napędem, ale w wersji wyposażenia Tekna, kosztował będzie od 199 850 zł za odmianę 5-osobową i od 203 850 zł za wersją 7-osobową.

Od 196 200 zł zaczynają się ceny pojazdu z napędem e-POWER w wersji 2WD o mocy 204 KM. Tyle kosztuje wersja N-Connecta, a 214 550 zł trzeba zapłacić za wersję Tekna w odmianie 5-osobowej.

Najmocniejsza wersja nowego Nissana X-Trail z układem e-POWER o mocy 213 KM i napędem na cztery koła e-4ORCE kosztować będzie od 206 200 zł za wersję N-Connecta i od 224 550 zł za odmianę Tekna w wersji 5-osobowej. W odmianie 7-osobowej samochody te będą kosztować odpowiednio od 210 200 zł za wersję N-Connecta i od 228 550 zł za wersję Tekna.

Wersja N-Connecta oferuje bogate wyposażenie, w którego skład wchodzą m.in. 18-calowe felgi ze stopu metali lekkich, światła przednie FULL LED z czujnikiem zmierzchu, system multimedialny NissanConnect z 12,3-calowym ekranem dotykowym czy trójstrefowa klimatyzacja automatyczna.

Odmiana Tekna wzbogaca samochód m.in. o system audio BOSE, system wspomagania prowadzenia ProPILOT Assist, wyświetlacz head-up o przekątnej 10,8" czy elektryczne i bezdotykowe sterowanie pokrywą bagażnika.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.