Od kilku miesięcy napływały informacje z Ingolstadt o tym, że Audi zamierza dołączyć do Formuły 1. Przez cały czas jedyną przeszkodą w potwierdzeniu tych informacji było zatwierdzenie przez FIA nowych przepisów silnikowych na sezon 2026. W ubiegłym organ poinformował o uchwaleniu nowych zasad, a to pociągnęło za sobą kolejny komunikat o oficjalnym dołączeniu marki Audi do "królowej motorsportu".
Więcej ciekawych newsów motoryzacyjnych znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl
Audi przygotowało już stanowiska do testowania jednostek spalinowych i elektrycznych dla Formuły 1 w rozbudowywanym ośrodku w Neuburgu. Właśnie trwa rekrutacja personelu. Audi zamierza uruchomić całą operację jeszcze przed końcem tego roku.
Powołując nowy projekt Audi stworzyło dla niego oddzielną spółkę, która będzie podlegać bezpośrednio pod Audi Sport. Szefem programu F1 Audi został Adam Baker. To człowiek, który ma duże doświadczenie w pracy dla różnych zespołów w F1, a ostanie lata spędził w FIA.
Jedyną niewiadomą w tej układance jest współpraca z którymś zespołów z czołowej stawki. Decyzja w tej sprawie nie została jeszcze podjęta. Producent ogłosi ją dopiero pod koniec tego roku.
Niemiecka marka zarezerwowała w budżecie miliard euro na projekt związany z Formułą 1. Niewykluczone, że Audi wykupi udziały w ekipie Sauber, która aktualnie współpracuje z marką Alfa Romeo. Początkowo Niemcy byli zainteresowani współpracą z McLarenem, ale gigantyczna oferta opiewająca na 650 mln euro została odrzucona. Po drodze były jeszcze plany nawiązania współpracy z Astonem Martinem i Williamsem.
Dla Saubera byłby to kolejny raz, kiedy współpracuje z mocnym, niemieckim partnerem. W latach 2006-2009 szwajcarska ekipa związała się z marką BMW. Jednym z kierowców był wtedy Robert Kubica, który zdobył dla zespołu wygraną w GP Kanady w 2008 roku oraz kilka razy stanął na podium.
Co ciekawe, jednym z wysoko postawionych szefów w zespole BMW Sauber był Markus Duesmann, który aktualnie pełni rolę dyrektora generalnego Audi. W ostatnich latach miał mocno naciskać na dołączenie firmy do F1.
Dla koncernu Volkswagen to dopiero pierwsza część planu wejścia do F1. W kolejce jest jeszcze Porsche, które dołączy do stawki w tym samym roku co Audi. Sportowa marka z Zuffenahausen nabędzie udziały w zespole Red Bull Racing.