Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl
Toyota Crown to flagowy model sedana tego japońskiego producenta. Właśnie zadebiutowała kolejna generacja, która czerpie z dziedzictwa… Corolli.
Toyota Corolla dostępna jest z dwoma napędami hybrydowymi i występuje w różnych wersjach nadwozia. I to właśnie z tego Crown czerpie.
Crown otrzyma cztery wersje nadwozia. Pierwszą odmianą nowej Toyoty Crown, która trafi do sprzedaży, będzie Crown Crossover. W późniejszym terminie samochód będzie dostępny także jako dynamiczny hatchback Crown Sport, limuzyna Crown Sedan dostosowana do jazdy z szoferem oraz Crown Estate z przestronnym nadwoziem SUV-a. Wszystkie cztery wersje powstały na lekkiej i sztywnej platformie GA-K z serii TNGA, z zawieszeniem wielowahaczowym z tyłu oraz kolumnami MacPhersona z przodu.
Toyota Crown Crossover będzie mieć nowoczesną stylistykę podwyższonego nadwozia ze sportową, ukośnie opadającą linią dachu podkreślają mocne przetłoczenia po bokach i duże koła. Wnętrze ma być przestronne, wszystkie siedzenia bardzo wygodne i luksusowe, a projekt kabiny jest skoncentrowany na komforcie pasażerów.
Crown Crossover otrzymuje zupełnie nowy układ Turbo Hybrid System z systemem e-Axle, oparty na 2,4-litrowym, 4-cylindrowym silniku benzynowym z turbodoładowaniem, rozwijającym maksymalny moment obrotowy przy niskich obrotach. Za magazyn energii odzyskiwanej z hamowania i z optymalizacji pracy silnika służy nowo opracowana bipolarna bateria niklowo-wodorkowa o dwukrotnie większej gęstości energii w porównaniu do tradycyjnej baterii Ni-MH. Drugą opcją napędową jest wydajny napęd hybrydowy z wolnossącym silnikiem benzynowym 2,5 l, który również otrzymał bipolarny akumulator Ni-MH.
Nowa Toyota Crown będzie produkowana w Japonii, w dwóch fabrykach – Motomachi i Tsutsumi. Obok tradycyjnych rynków model będzie dostępny także w Stanach Zjednoczonych. W Europie największymi modelami Toyoty pozostają sedan Camry oraz 7-osobowy SUV Highlander.