Nie mogło być inaczej, bo nie było lepszej okazji do zaprezentowania polskiej publiczności elektrycznego modelu ID. Buzz.
Występy artystów, rzesze miłośników surfowania, zarówno tych odpoczywających na plaży, jak i pływających przy zachodzącym słońcu, doskonale komponowały się z wystawionymi na pokaz Volkswagenami.
Wygląd auta jednoznacznie nawiązuje do słynnych modeli Volkswagena T1 i T2, które przez lata gościły na wielu festiwalach muzycznych, w tym na legendarnym Woodstock.
Więcej informacji o nowych samochodach znajdziesz na stronie gazeta.pl
Według informacji producenta, obecnie obie wersje są wyposażone w akumulatory o użytecznej pojemności 77 kWh (82 kWh brutto) i 204-konny silnik elektryczny umieszczony z tyłu pojazdu. Na stacji szybkiego ładowania uzupełnienie energii od 5 do 80 procent zajmie ok. 30 minut. Deklarowany zasięg zgodnie z WLTP dla odmiany osobowej to ok. 400-420 km, a dla dostawczej ok. 390-420 km.
Wersja Cargo jest w stanie zabrać na pokład dwie lub 3 osoby w tzw. szoferce i zmieści dwie europalety w przestrzeni bagażowej, a średnica zawracania to około 11 m.
Więcej na temat detali ID. Buzz pisaliśmy w tym materiale:
Stopniowo do 2024 r. będą się w ofercie pojawiały wersje z dłuższym nadwoziem, napędem na obie osie i większą mocą silnika - nawet do 340 KM (dotyczy to wersji osobowej i dostawczej). Na korytarzach w Wolfsburgu szepcze się także o specjalnej wersji California.
Sporo uwagi poświęcono także finansowaniu modelu. Obecnie po skorzystaniu z maksymalnego dofinansowania w ramach programu Mój Elektryk, osobową wersję ID. Buzz można nabyć za 177 485 zł netto, zaś ID. Buzz Cargo za 139 930 zł netto. W rezultacie wersję dostawczą można użytkować płacąc 2184 zł miesięcznie, a wersję osobową 3136 zł miesięcznie. W obu przypadkach to kwoty netto wyliczone dla najmu na okres 36 miesięcy, przy maksymalnych dopłatach.
Jak na współczesne auto przystało ID. Buzz jest wyposażony w szereg najnowszych technologii poprawiających bezpieczeństwo i ułatwiających życie użytkownikom. W tym w łączność internetową. Auto będzie także samo aktualizowało system pokładowy bez konieczności wizyty w serwisie.
Dotyczy to wszystkich egzemplarzy, nawet w przypadku, gdy użytkownik nie wykupi opcjonalnego systemu łączności internetowej. Jak zapewnili przedstawiciele producenta - każdy ID. Buzz jest zdolny do połączenia się z siecią internetową w celu aktualizacji systemu, bez względu na to, czy właściciel/użytkownik ma wykupiony pakiet internetowy. Auto i tak zaktualizuje system bez dodatkowych kosztów, ale tylko za zgodą kierowcy.