Luksusowy i sportowy MG7. Kopia Audi A7?

SAIC w końcu wprowadził na rynek zupełnie nowy MG7. Jest to wprowadzenie do nowej serii Balck Label, która ma być luksusowa i sportowa.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

MG7 to duchowy następca pierwszej generacji, która była zaktualizowaną odmianą Rovera 75. Nowa generacja nie ma nic wspólnego ze swoim poprzednikiem, ponieważ projektanci MG zdecydowali się na bardziej aerodynamiczne pięciodrzwiowe nadwozie zamiast tradycyjnego czterodrzwiowego sedana.

Zobacz wideo Spektakularne, czterodrzwiowe coupe o długości 5 m. Przyglądamy się z bliska nowemu Audi A7

Samochód ogólnie rzecz biorąc wygląda agresywnie. Platforma przeznaczona dla przedniego napędu jest widoczna, ale dzięki nisko zawieszonej sylwetce, smukłej linii dachu w stylu coupe, bezramowe okna i duże aluminiowe felgi nadają mu ekskluzywny wygląd.

Przód charakteryzuje się reflektorami LED z agresywnym kształcie i dużym grillem otoczonym sportowymi wlotami, podobnymi do koncepcji MG Cyberster.

Tył jest najciekawszym elementem tego modelu. MG7 ma wyraźne zaznaczone błotniki, światła LED na całej szerokości pojazdu, mocno pochyloną szybę i spojler typu kaczy ogon. Są też cztery rury wydechowe. Istnieje również aktywne spojler, podobny do tego z Porsche Panamera. Pod względem wymiarów MG7 ma 4884 mm długości, 1889 mm szerokości i 1447 mm wysokości. Plasuje się dokładnie pomiędzy Audi A5 Sportback i A7 Sportback.

Wewnątrz znajduje się pięć miejsc oraz cyfrowy kokpit o przekątnej 33 cali. Integruje on zestaw wskaźników oraz dotykowy ekran informacyjno-rozrywkowy. Deska rozdzielcza wygląda dość nowocześnie. Znalazło się również miejsce na nastrojowe oświetlenie. Materiały wykorzystane w modelu zbliżają się do segmentu premium. Inne elementy wyposażenia obejmują wysoko umieszczony tunel środkowy, panoramiczny szyberdach oraz sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami.

W momencie wejścia na rynek, MG7 dostępny jest z dwoma silnikami spalinowymi. W przyszłym roku ponoć mają wejść opcje hybryd plug-in. Podstawowy model 300 VTGI jest wyposażony w 1,5-litrowy turbodoładowany silnik o mocy 185 KM i momencie obrotowym 300 Nm. Moc przekazywana jest na przednią oś przez siedmiobiegową automatyczną skrzynię biegów DCT. Mocniejsza wersja to 405 VTGI Trophy, wyposażona w turbodoładowany 2,0-litrowy silnik o mocy 257 KM i momencie obrotowym 405 Nm. Mocniejszy silnik współpracuje wyłącznie z dziewięciobiegową automatyczną skrzynią biegów ZF, ponownie przekazując moc na przednią oś. Pojazd jest również wyposażony w elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu i elektronicznie sterowane zawieszenie.

Nie jest do końca jasne czy MG planuje eksportować MG7 na inne rynki. Prawdopodobnie nie gdyż zarówno Europa, jak i Ameryka Północna skupiają się obecnie na elektryfikacji. Model będzie produkowany lokalnie przez SAIC MG. Ceny zostaną ogłoszone bliżej wejścia na rynek, które ma nastąpić przed końcem roku.

Więcej o:
Copyright © Agora SA