Kolejny odcinek trasy S7 został oddany do użytkowania, ale to to jeszcze nie oznacza zakończenia prac. Na odcinkach pomiędzy węzłem Dłużniewo a obwodnicą Płońska kierowcy będą mogli korzystać z obu jezdni. Jednak ze względu na prace przy oznakowaniu poziomym i przewiązkach będzie obowiązywać ograniczenie prędkości do 60 km/h.
Więcej informacji na temat inwestycji drogowych znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl
GDDKiA zaapelowała do kierowców z przypomnieniem, że na pozostałej części trasy (od Napierek do Dłużniewa) ruch odbywa się pełnym przekrojem jezdni, ale z ograniczeniem prędkości do 80 km/h. Dopiero we wrześniu i październiku będzie wdrażana docelowa organizacja ruchu, a tym samym znikną wszystkie ograniczenia prędkości.
Budowa 71-kilometrowego odcinka trasy S7 podzielono na cztery odcinki realizacyjne:
Każdy z odcinków powstawał w systemie "projektuj i buduj" – wyłonieni w przetargach wykonawcy przed przystąpieniem do prac budowalnych musieli wykonać projekty budowlane i złożyć wnioski o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, czyli tzw. ZRID.
Prace na trzech odcinkach od Mławy do Płocka rozpoczęły się jesienią 2019 roku, a na odcinku Napierki – Mława dopiero wiosną 2020 roku. Inwestycja zakładała budowę drogi ekspresowej o przekroju dwujezdniowym, a także budowę dróg serwisowych, remontem wybranych dróg lokalnych, a także budowę obiektów inżynierskich i urządzeń ochrony środowiska.
W ciągu nitki trasy S7 powstanie aż dziewięć węzłów:
Oprócz tego powstaną jeszcze cztery Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP):
Łączy koszt całej inwestycji wynosi 1,6 mld zł. Inwestycja jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Wysokość dofinansowania z Unii Europejskiej łącznie wynosi 1 043 836 933,77 zł.
Wykonawcą trzech odcinków trasy S7 jest konsorcjum firm STRABAG i STRABAG Infrastruktura Południe: odcinek Strzegowo - Pieńki (koszt 516,2 mln zł), odcinek Pieńki - Płońsk (koszt 311,7 mln zł), odcinek Napierki - Mława (koszt 294,7 mln zł). Natomiast wykonawcą odcinka Mława - Strzegowo jest konsorcjum firm PORR oraz PORR Bau. Wartość kontraktu wynosi 446,1 mln zł.