• Link został skopiowany

Otwarcie kolejnego odcinka S7 Napierki - Płońsk. Trasa nad morze przyspiesza

Dziś uruchomiono kolejny odcinek drogi ekspresowej S7 od węzła Dłużniewo do Płońska. To oznacza, że kierowcy mają już do dyspozycji dwie jezdnie od granicy województwa warmińsko-mazurskiego do mazowieckiego. Łączy odcinek trasy szybkiego ruchu ma już 71 km.
Budowa trasy S7 (Napierki - Płońsk)
fot. GDDKiA

Kolejny odcinek trasy S7 został oddany do użytkowania, ale to to jeszcze nie oznacza zakończenia prac. Na odcinkach pomiędzy węzłem Dłużniewo a obwodnicą Płońska kierowcy będą mogli korzystać z obu jezdni. Jednak ze względu na prace przy oznakowaniu poziomym i przewiązkach będzie obowiązywać ograniczenie prędkości do 60 km/h.

Więcej informacji na temat inwestycji drogowych znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl

GDDKiA zaapelowała do kierowców z przypomnieniem, że na pozostałej części trasy (od Napierek do Dłużniewa) ruch odbywa się pełnym przekrojem jezdni, ale z ograniczeniem prędkości do 80 km/h. Dopiero we wrześniu i październiku będzie wdrażana docelowa organizacja ruchu, a tym samym znikną wszystkie ograniczenia prędkości.

Budowa 71-kilometrowego odcinka trasy S7 podzielono na cztery odcinki realizacyjne:

  • Napierki - Mława (ok. 14 km),
  • Mława - Strzegowo (ok. 21,5 km),
  • Strzegowo - Pieńki (ok. 22 km),
  • Pieńki - Płońsk (ok. 13,7 km).

Każdy z odcinków powstawał w systemie "projektuj i buduj" – wyłonieni w przetargach wykonawcy przed przystąpieniem do prac budowalnych musieli wykonać projekty budowlane i złożyć wnioski o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, czyli tzw. ZRID.

Prace na trzech odcinkach od Mławy do Płocka rozpoczęły się jesienią 2019 roku, a na odcinku Napierki – Mława dopiero wiosną 2020 roku. Inwestycja zakładała budowę drogi ekspresowej o przekroju dwujezdniowym, a także budowę dróg serwisowych, remontem wybranych dróg lokalnych, a także budowę obiektów inżynierskich i urządzeń ochrony środowiska.

Zobacz wideo

W ciągu nitki trasy S7 powstanie aż dziewięć węzłów:

  • Mława Północ,
  • Mława Wschód,
  • Mława Południe (obecnie można tykji zawrócić, pełna funkcjonalność dopiero po wybudowaniu DW 544),
  • Żurominek,
  • Strzegowo Północ,
  • Strzegowo Południe,
  • Glinojeck,
  • Pieńki Rzewińskie,
  • Dłużniewo.

Oprócz tego powstaną jeszcze cztery Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP):

  • Pepłowo I,
  • Pepłowo II,
  • Ćwiklinek,
  • Dłużniewo.

Łączy koszt całej inwestycji wynosi 1,6 mld zł. Inwestycja jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Wysokość dofinansowania z Unii Europejskiej łącznie wynosi 1 043 836 933,77 zł.

Wykonawcą trzech odcinków trasy S7 jest konsorcjum firm STRABAG i STRABAG Infrastruktura Południe: odcinek Strzegowo - Pieńki (koszt 516,2 mln zł), odcinek Pieńki - Płońsk (koszt 311,7 mln zł), odcinek Napierki - Mława (koszt 294,7 mln zł). Natomiast wykonawcą odcinka Mława - Strzegowo jest konsorcjum firm PORR oraz PORR Bau. Wartość kontraktu wynosi 446,1 mln zł.

Więcej o: