Niemcy z ADAC grzmią. Przebadali 580 aut - bezczelne cenniki i wątpliwa jakość

Niemiecki automobilklub ADAC znamy głównie z raportów awaryjności. Tym razem jednak celem badania było sprawdzenie jakości nowych samochodów. Wnioski na pewno nie spodobają się wielu producentom.

ADAC przebadało aż 580 samochodów. Zwykle szerokim echem odbijają się raportu awaryjności/usterkowości niemieckiego automobilklubu, ale tym razem ADAC postanowiło sprawdzić szeroko pojętą jakość wykonania samochodu. Sprawdzano miękkość materiałów, ich jakość, podatność na zarysowania, spasowanie elementów, wyciszenie itd. Podobno lista miała aż 300 punktów. Więcej o samochodach i motoryzacji przeczytasz na stronie głównej gazety.pl.

Zobacz wideo Jechał po alkoholu i narkotykach. To jednak dopiero początek listy... Policja znalazła coś jeszcze

Raport jakości ADAC - "klasa wyższa"

Niektórzy będą traktować raport jako ciekawostkę, ale inni znajdą w nim wnioski, które wysnuli sami już dawno. Ogólnie ADAC bardzo krytycznie podchodzi do nowych samochodów. W omówieniu wyników padły nawet mocne słowa o "bezczelnych cennikach". Niemcy punktują producentów, zwracając uwagę na coraz gorsze wykonanie i wyższe ceny. Mocno oberwało się markom premium za ich bazowe modele. Na celownik wzięto choćby A3 Sportback oraz Mercedesowi Klasy C.

Pęk kluczy przesuwa się głośno po twardych półkach nowej generacji. W przypadku nowej klasy C hasło "najlepsze albo nic" to jedynie pusty slogan reklamowy

- cytuje ADAC motoryzacja.interia.pl. Na pocieszenie dla obu marek można przytoczyć wyniki z segmentu, który Niemcy nazwali "klasą wyższą". Tutaj większe Audi i BMW znalazły się w pierwszej piątce. Jeśli oglądacie Bundesligę i śledzicie tamtejsze oceny, to na pewno wiecie o co chodzi. Im niższa ocena, tym lepiej. Najlepsza piątka:

  • Porsche Panamera i Taycan - 1,0
  • BMW serii 5 i 7 - 1,1
  • Mercedes Klasy E - 1,1
  • Audi Q7 - 1,1
  • Volvo XC90

Z kolei w tej kategorii najmniej do gustu oceniającym przypadły:

  • Toyota Highlander - 3,1
  • Volkswagen T6.1 - 3,1
  • Ford Mustang - 3,0
  • Chevrolet Camaro - 2,8
  • Toyota Camry - 2,6

Raport jakości ADAC - "klasa średnia"

Bardzo podobnie wyglądają najlepsze i najgorsze piątki wśród aut mniejszych o rozmiar. W czołówce niemieckie marki premium i Volvo, a ekspertom ADAC wyraźnie nie podobają się japońskie samochody. Nisko oceniono także Teslę.

  • Audi A4 i A5 - 1,2
  • BMW serii 3 i 4 - 1,3
  • Porsche Macan - 1,3
  • Mercedes EQC i GLC - 1,4
  • Volvo V60 - 1,4

To najwyżej oceniana piątka. Kogo zganiono?

  • Honda CR-V - 3,0
  • Tesla Model 3 - 2,8
  • Subaru Outback i Forester - 2,7
  • Toyota RAV4 i Suzuki Across - 2,7
  • Mitsubishi Outlander - 2,7

Raport jakości ADAC - kategoria ogólna

Bez podziału na kategorie w zestawieniu ogólnym ADAC wybrało BMW i3 jako najlepiej wykończony samochód. Małe BMW znalazło się w ciekawym gronie:

  • BMW i3 - 2,1
  • Mini Cooper 5d - 2,2
  • Honda e - 2,5
  • Skoda Kamiq - 2,6
  • Volkswagen Polo - 2,6

Z kolei za najgorzej wykończone auta bez podziału na kategorie uznano:

  • Toyota Aygo  - 4,4
  • SsangYonga Tivoli - 4,2
  • Hyundai Bayon - 4,2
  • Volkswagen Up! - 4,0
  • Hyundai i10 - 4,0.

A kto się najbardziej poprawił/pogorszył w ostatnim czasie?

Na koniec zostawiliśmy opinię ADAC na temat samochodów, które najbardziej się zmieniły. Na plus i minus. Za poprawę jakości pochwalono Renault Zoe, Mazdę 3, Nissana Leafa, BMW serii 3 oraz Volkswagena T-Roca.

Z kolei, zdaniem ADAC, dużo gorzej niż było jest w Mercedesie Klasy C, Audi A3 Sportback, Hyundaiu i20, Oplu Mokce i Peugeocie 308.

Więcej o: