ADAC przebadało aż 580 samochodów. Zwykle szerokim echem odbijają się raportu awaryjności/usterkowości niemieckiego automobilklubu, ale tym razem ADAC postanowiło sprawdzić szeroko pojętą jakość wykonania samochodu. Sprawdzano miękkość materiałów, ich jakość, podatność na zarysowania, spasowanie elementów, wyciszenie itd. Podobno lista miała aż 300 punktów. Więcej o samochodach i motoryzacji przeczytasz na stronie głównej gazety.pl.
Niektórzy będą traktować raport jako ciekawostkę, ale inni znajdą w nim wnioski, które wysnuli sami już dawno. Ogólnie ADAC bardzo krytycznie podchodzi do nowych samochodów. W omówieniu wyników padły nawet mocne słowa o "bezczelnych cennikach". Niemcy punktują producentów, zwracając uwagę na coraz gorsze wykonanie i wyższe ceny. Mocno oberwało się markom premium za ich bazowe modele. Na celownik wzięto choćby A3 Sportback oraz Mercedesowi Klasy C.
Pęk kluczy przesuwa się głośno po twardych półkach nowej generacji. W przypadku nowej klasy C hasło "najlepsze albo nic" to jedynie pusty slogan reklamowy
- cytuje ADAC motoryzacja.interia.pl. Na pocieszenie dla obu marek można przytoczyć wyniki z segmentu, który Niemcy nazwali "klasą wyższą". Tutaj większe Audi i BMW znalazły się w pierwszej piątce. Jeśli oglądacie Bundesligę i śledzicie tamtejsze oceny, to na pewno wiecie o co chodzi. Im niższa ocena, tym lepiej. Najlepsza piątka:
Z kolei w tej kategorii najmniej do gustu oceniającym przypadły:
Bardzo podobnie wyglądają najlepsze i najgorsze piątki wśród aut mniejszych o rozmiar. W czołówce niemieckie marki premium i Volvo, a ekspertom ADAC wyraźnie nie podobają się japońskie samochody. Nisko oceniono także Teslę.
To najwyżej oceniana piątka. Kogo zganiono?
Bez podziału na kategorie w zestawieniu ogólnym ADAC wybrało BMW i3 jako najlepiej wykończony samochód. Małe BMW znalazło się w ciekawym gronie:
Z kolei za najgorzej wykończone auta bez podziału na kategorie uznano:
Na koniec zostawiliśmy opinię ADAC na temat samochodów, które najbardziej się zmieniły. Na plus i minus. Za poprawę jakości pochwalono Renault Zoe, Mazdę 3, Nissana Leafa, BMW serii 3 oraz Volkswagena T-Roca.
Z kolei, zdaniem ADAC, dużo gorzej niż było jest w Mercedesie Klasy C, Audi A3 Sportback, Hyundaiu i20, Oplu Mokce i Peugeocie 308.