Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl
Elektryfikacja postępuje i producenci próbują na różne sposoby zainteresować swoją ofertą klientów. Toyota przygotowała akcję, która potrwa jeszcze kilka miesięcy.
„Beyond Zero – Dni Elektryfikacji" w salonach Toyoty to seria spotkań, podczas których goście mogą zapoznać się z czterema technologiami zelektryfikowanych napędów marki. Toyota udostępnia i prezentuje Corollę Cross, pierwszy model z napędem hybrydowym piątej generacji, RAV4 Plug-in Hybrid z hybrydowym napędem ładowanym z gniazdka, Toyotę bZ4X – pierwszy model marki z elektrycznym napędem na baterie, a także model Mirai – samochód z elektrycznym napędem wodorowym drugiej generacji.
Do tej pory odbyło się 14 spotkań, w których wzięło udział ponad 10 tys. osób.
Na czym właściwie polega ta akcja? Obok każdego modelu umieszczono duży panel multimedialny prezentujący zasady działania danego napędu, jego historię i ciekawostki na jego temat.
Poza tym zwiedzający mogą przejść do Strefy Nauki i wziąć udział w eksperymentach pokazujących działanie technologii Toyoty. Do dyspozycji odwiedzających jest model przekładni planetarnej, czyli serce układu hybrydowego Toyoty, eksponaty prezentujące działanie samochodu elektrycznego na baterie, model wodorowego sedana Mirai w skali 1:10 czy przykłady różnych sposobów wykorzystania wodoru w motoryzacji i energetyce.
Na spotkaniach można także wziąć udział w prezentacjach i porozmawiać z ekspertami specjalizującymi się w technologiach Toyoty. A na koniec wizyty każdy może sprawdzić swoją wiedzę w quizie technologicznym.
„Beyond Zero – Dni Elektryfikacji" potrwają do 6 października. W planie jest jeszcze ponad 40 wydarzeń w salonach Toyoty w całym kraju.