Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl
Samar przyjrzał się rynkowi samochodów klasy premium w Polsce w ubiegłym miesiącu. Wynika z tego, że w lipcu zarejestrowano 7082 szt. tego typu pojazdów. Zatem o 15,75 proc. mniej niż w czerwcu tego roku, ale więcej o 8,75 proc. w stosunku do lipca z zeszłego roku.
Tegoroczny wynik okazał się również lepszy od lipca sprzed pandemii, kiedy to zarejestrowano 6678 samochodów premium. Z tego wszystkiego wynika, że auta z tego segmentu obecnie stanowią 20,4 proc. rynku.
Jednak od początku roku zarejestrowano 54.260 pojazdów premium, więc mniej niż w tym samym okresie rok temu. Centralna Ewidencja Pojazdów podaje, że w lipcu zarejestrowano w sumie 34.702 szt. samochodów osobowych. Jest to mniej niż w czerwcu tego roku i lipcu w roku ubiegłym.
Głównymi problemami tego segmentu, zresztą jak całego rynku motoryzacyjnego jest inflacja, podnoszenie cen, brak samochodów, rosnące stopy procentowe.
A jakie marki okazały się najpopularniejsze? Najpopularniejszą marką na koniec lipca okazało się BMW, które sprzedało w sumie 14.058 szt. swoich pojazdów, jednak był do gorszy wynik w stosunku do końca lipca 2021 r. (o 3,30 proc.). Najpopularniejszymi modelami marki były: seria 3 (2193 szt.), X3 (1942 szt.) oraz X5 (1656 szt.).
Na drugim miejscu znalazł się Mercedes z wynikiem 12.859 szt. W wyniku tym nie brane są pod uwagę osobowe wersje ich vanów, ale klasa V już owszem. Najpopularniejszym modelem jest GLC (1827 szt.), dalej klasa C (1401 szt.) oraz klasa E (1185 szt.).
Na trzecim miejscu znalazł się ostatni przedstawiciel „wielkiej trójki" z Niemiec – Audi. Ten producent zamknął koniec lipca z wynikiem 10.863 szt. Najlepiej sprzedawał się model Q5 (2026 szt.), Q3 (1741 szt.) oraz A3 (1654 szt.).
Za podium znalazło się Volvo z wynikiem 6683 szt. sprzedanych pojazdów.
W pierwszej dziesiątce znalazły się jeszcze na przykład takie marki: Lexus (2598 szt.), Porsche (1644 szt.) czy Aston Martin (19 pojazdów). Ten ostatni może się pochwalić największym wzrostem, który w stosunku do ubiegłego roku wyniósł 533,33 proc.
Volvo chociaż poza podium w rankingu marek, może się jednak pochwalić najpopularniejszym modelem premium – sprzedano 3143 szt. XC60. Dalej jest BMW serii 3 z wynikiem 2193 szt. oraz Audi Q5 (2026 szt.).