Suzuki S-Cross. Azjatycki producent wprowadza nową generację hybrydy

Pełna hybryda w ofercie Suzuki S-Cross. Auto jest już w salonach.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

W salonach marki Suzuki debiutuje S-Cross z nowym układem napędowym Strong Hybrid, czyli z tzw. pełną hybrydą. Rozwiązania techniczne samochodu, który został opracowany w Suzuki Motor Corporation, przetestowano w modelu Vitara Strong Hybrid. 

Zobacz wideo Suzuki SX4 S-Cross - model dopasowany pod gusta Europejczyków

Układ napędowy tworzy 102-konny silnik benzynowy (wolnossący 1.5 DUALJET-K15C z wielopunktowym wtryskiem paliwa, jednostka czterocylindrowa, 16-zaworowa) współpracujący z silnikiem elektrycznym z generatorem tworzącym tzw. zespół MGU-Motor Generator Unit (moc ok. 33 koni-24 kW), układem ISG (wcześniej stosowany m.in. w S-Crossie Mild Hybrid), sześciostopniową zautomatyzowaną skrzynią biegów 6AGS oraz akumulatorami litowo-jonowymi (pojemność 840 Wh, napięcie 140 V), które zamontowano pod podłogą bagażnika. To właśnie zmagazynowana w nich energia elektryczna pozwala na pokonanie krótkich dystansów także z wyłączonym silnikiem (benzynowym).

Jednostka główna Suzuki S-Cross Strong Hybrid generuje 116 koni i 138 niutonometrów momentu obrotowego. Z kolei zamontowany w aucie silnik elektryczny odciąża ten główny-spalinowy, przy przyspieszaniu dostarczając dodatkowych 60 Nm. Samochód rozpędza się do 175 km/h, a czas potrzebny na rozpędzenie od 0 do 100 km/h zajmuje 12,7 s., a przy każdym zdjęciu nogi z gazu lub hamowaniu odzyskuje energię.

Suzuki Swift kiedyś i dziśOpinie Moto.pl: Suzuki Swift kiedyś i dziś. To zaskakujące, jak wiele łączy te auta

S-Cross Strong Hybrid ma napęd na przód lub na wszystkie koła AllGrip. SUV jest oferowany ze skrzynią zautomatyzowaną AGS z 6 biegami. Co do efektu działa ona jak automat, choć poszczególne przełożenia kierowca może też zmieniać samodzielnie, używając łopatek przy kierownicy.

Najtańsza pełna hybryda S-Cross kosztuje od 120 900 zł. Jest to wersja Premium, która ma na wyposażeniu takie systemy jak: LDW, LDP, TSR, Weaving Alert, BSM, RCTA. Inne elementy wyposażenia to np.: 17-calowe felgi aluminiowe, automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja, interaktywny system multimedialny (dotykowy ekran o przekątnej 7 cali), czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz kamera cofania. 

Więcej o: