Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl
PROACE CITY zadebiutował w styczniu 2020 r. i Polacy od razu zapałali do niego sympatią. Do końca czerwca polski oddział Toyoty sprzedał ponad 10.000 sztuk tego modelu.
Według danych PZPM tylko w pierwszym półroczu zarejestrowano prawie 2000 egzemplarzy – to ponad dwa razy więcej niż drugiego najpopularniejszego kombivana. W czerwcu 2022 roku łączna sprzedaż PROACE’a CITY w Polsce, licząc od stycznia 2020 roku, wyniosła 10 118 egzemplarzy.
Toyota PROACE CITY jest dostępna w dwóch odmianach – osobowej Verso i dostawczej furgon. W wariancie osobowym sprzedano 5386 egzemplarzy, a 4732 auta to dostawcze furgony. Obie występują w dwóch długościach nadwozia, z różnymi silnikami do wyboru i łącznie w 6 wersjach wyposażenia.
Większość klientów sięga po silniki Diesla 1.5 D-4D o mocy 100 lub 130 KM – w przypadku odmiany dostawczej jednostki wysokoprężne napędzają 93 proc. sprzedanych egzemplarzy, a w odmianie Verso 75 proc. aut. Najpopularniejszy wybór dla furgonu to silnik 1.5 100 KM, a dla auta osobowego – 1.5 130 KM. W gamie dostępny jest także silnik benzynowy 1.2 D-4T o mocy 110 KM, a dla wersji dostawczej także elektryczny silnik o mocy 136 KM.
Nabywcy PROACE’a CITY Verso częściej wybierają standardową długość nadwozia (62 proc. sprzedanych aut), natomiast popularność wersji Standard i Long wśród klientów sięgających po furgony rozkłada się po połowie.
Najczęściej wybieraną konfiguracją wyposażenia dostawczego PROACE’a CITY jest wersja Active. W przypadku PROACE CITY Verso klienci najchętniej sięgają po najwyższą wersję Family (47 proc. aut). Podstawowa wersja Combi jest wybierana dla 21 proc. sprzedawanych egzemplarzy, a średnia wersja Business dla 32 proc. egzemplarzy.
PROACE CITY można kupić w salonach Toyota Professional.