Nowe Audi Q6 większe niż Q7? Takie rzeczy tylko w Chinach

Spółka Audi-SAIC zaprezentowała nowego SUV-a. Audi Q6 to luksusowy pojazd, który swoimi rozmiarami przyćmił nawet flagowe Q7. To kolejne, po Q5 e-Tron oraz A7 L, wspólne dzieło Audi i koncernu SAIC oferowane wyłącznie na rynku chińskim.

Na dwóch jednoczesnych pokazach w Szanghaju i Pekinie spółka SAIC Audi zaprezentowała zupełnie nowego, dużego SUV-a o oznaczeniu Q6. Co interesujące, jest on większy niż topowy model Q7.

SAIC Audi Q6 a Q7. Większa karoseria, krótszy rozstaw osi

Względem królującego w portfolio niemieckiej marki SUV-a, Q6 jest dłuższe o 3,6 cm (5099 mm), szersze o 4,4 cm (2014 mm) i wyższe o 4,3 cm (1784 mm). Ustępuje mu jedynie w kwestii rozstawu osi - 2980 mm względem 2999 mm.

Uwzględniając podane wymiary, łatwo zwizualizować sobie, jak dużym autem jest Q6. Zastanawiające jest zatem, dlaczego Audi współpracując z SAIC podjęło decyzję o stworzeniu zupełnie nowego pojazdu, zamiast opracować następcę oferowanej od 2015 roku, drugiej generacji modelu Q7. Możliwe, że trzecia będzie czerpała właśnie ze swojego chińskiego "krewniaka".

Maksymalnie siedem miejsc

Dysponując tak pokaźnymi rozmiarami w Q6 zamontowano trzy, pokryte skórą rzędy siedzeń, umożliwiając tym samym przewiezienie maksymalnie siedmiu osób. Do dyspozycji klientów będzie 11 opcji wykończenia wnętrza.

Na pokładzie znalazły się m.in. składający się z 14 głośników system audio Bang&Olufsen, wielofunkcyjna kierownica pokryta skórą nappa, a także zestaw wyświetlaczy, począwszy od 12,3-calowego wyświetlacza zegarów, 10,1-calowego dotykowego ekranu systemu infotainment, kończąc na najmniejszym 8,6-calowym, umieszczonym pod kratkami nawiewu. Cały zestaw można także doposażyć w head-up display.

Dwie opcje silnikowe

Nowego luksusowego SUV-a chińscy klienci mogą wybrać w dwóch wersjach silnikowych. Pierwsza z nich to dobrze znana, czterocylindrowa jednostka 2.0 l TFSI (o oznaczeniu EA888) o mocy 265 KM, dysponująca 400 nm momentu obrotowego.

Druga z kolei - sześciocylindrowe 2.5 l TFSI (EA390) - rozwija 299 KM oraz 500 Nm momentu obrotowego. W standardzie obie wersje wyposażone są w napęd quattro.

Chińczycy zrezygnowali z napędu hybrydowego. O wersji elektrycznej na razie również nie ma mowy.

Rezerwacja za jedyne 6666 juanów

Przy okazji zaprezentowania nowego modelu producent ogłosił także możliwość jego rezerwacji. Taką usługę SAIC Audi wyceniło na dokładnie 6666 juanów, co w przeliczeniu na złotówki daje ok. 4,5 tys.

Ceny samochodu startują od kwoty pół miliona juanów (ok. 340 tys. złotych).

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.